Prelegenci IX Kongresu Polska Chemia
Grzegorz Czul
Prezes Zarządu, Fluor S.A.

Grzegorz Czul
Prezes Zarządu, Fluor S.A.
Po ukończeniu studiów w roku 1985 na Politechnice Śląskiej w Gliwicach na Wydziale Mechanicznym, rozpoczął pracę na stanowisku inżyniera ds. orurowania w Biurze Projektów i Realizacji Inwestycji "Prosynchem" (obecnie Fluor S.A.). Następnie przeszedł przez wszystkie szczeble kariery zawodowej będąc inżynierem prowadzącym branżę oraz kierownikiem projektów. Swoje ponad 35-cioletnie doświadczenie zawodowe zdobył poprzez zaangażowanie w projekty petrochemiczne, rafineryjne, energetyczne i chemiczne. Wiedzę z zakresu kierowania dużymi zespołami pozyskał między innymi w czasie oddelegowań do pracy w biurach korporacji Fluor w USA, Holandii i Wielkiej Brytanii oraz zarządzając zespołem w Gliwicach przy realizacji projektów wykonywanych między kilkoma biurami Fluor. Zainteresowania: bazy danych, rower, turystyka.
Jacek Misiejuk
Prezes Zarządu, Enel X Polska Sp. z o.o.

Jacek Misiejuk
Prezes Zarządu, Enel X Polska Sp. z o.o.
Od lat aktywnie uczestniczy w rozwoju polskiego rynku energii. Szczególnym obszarem jego kompetencji jest aktywnie działanie na rzecz uczestnictwa odbiorców w rynkach energii i usług systemowych oraz rozwoju źródeł odnawialnych. Ekspert Izby Energetyki Przemysłowej i Odbiorców Energii. Posiada wieloletnie doświadczenie menedżerskie w sektorze energetycznym, m.in. w STOEN SA, ABB, Alpiq Energy SE, Enel X.
Bierze aktywny udział w promowaniu i wdrażaniu w Polsce usług Demand Side Response od 2013 roku, od 2017 roku kieruje działalnością w Polsce Enel X, spółki globalnej grupy energetycznej Enel, największego na świecie agregatora DSR (usług redukcji zapotrzebowania przy deficytach mocy)
dr Arkadiusz Sułek
Prezes Zarządu, PROZAP Sp. z o.o.

dr Arkadiusz Sułek
Prezes Zarządu, PROZAP Sp. z o.o.
Tytuł doktora uzyskał w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego na Wydziale Nauk Ekonomicznych (Informatyka i Ekonometria) oraz Wydziału Zarządzania. Ukończył studia Executive MBA na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz ISCTE Business School w Lizbonie. Uczestnik międzynarodowego programu edukacyjnego w Katholieke Universiteit Leuven w Belgii.
Posiada wieloletnie doświadczenie w budowaniu i wdrażaniu strategii biznesowych ukierunkowanych na wzrost wartości przedsiębiorstwa, restrukturyzacji i zarządzaniu dużymi przedsiębiorstwami, projektami inwestycyjnymi oraz M&A, a także doskonałą znajomość specyfiki sektora energetycznego oraz zasad działania rynków energii i gazu. Potwierdzone w praktyce zdolności przywódcze oraz umiejętność kierowania zespołami w otoczeniu międzynarodowym.
Zbigniew Warmuz
Prezes Zarządu, Synthos S.A.

Zbigniew Warmuz
Prezes Zarządu, Synthos S.A.
Absolwent Technikum Chemicznego w Gliwicach i Akademii Ekonomicznej w Katowicach.
W latach 1984 – 2006 pracował w POCH S.A. zaczynając od stanowiska aparatowego. W 1999 został kierownikiem odpowiedzialnym za sprzedaż grupy produktów dla przemysłu ciężkiego i galwanizerni. Do 2002 roku pracował na stanowisku Kierownika Działu Sprzedaży i Marketingu a następnie został Głównym Inżynierem i Dyrektorem Produkcji. Pełnił również funkcję prokurenta w tej Spółce. Od 2007 roku pracuje w Grupie Kapitałowej Synthos. Zarządzał m.in. Spółkami produkcyjnymi w Polsce i w Czechach oraz bezpośrednio nadzorował największe procesy inwestycyjne.
dr inż. Tomasz Zieliński
Prezes Zarządu, Polska Izba Przemysłu Chemicznego

dr inż. Tomasz Zieliński
Prezes Zarządu, Polska Izba Przemysłu Chemicznego
Od czerwca 2013 stoi na czele najważniejszej instytucji reprezentującej sektor chemiczny w Polsce na forum krajowym i międzynarodowym.
Ekspert sektora chemicznego z wieloletnim stażem pracy na stanowiskach menadżerskich. Doświadczenie zawodowe budował m.in. w najważniejszych spółkach sektora chemicznego i petrochemicznego w Polsce i Europie Środkowej oraz w sektorze doradczym. Od kilkunastu lat reprezentuje interesy krajowego przemysłu chemicznego w kraju i za granicą oraz zasiada w radach licznych krajowych i międzynarodowych organizacji biznesowych i przemysłowych.
Obecnie jest członkiem National Association Board (NAB) w Europejskiej Radzie Przemysłu Chemicznego (CEFIC), gdzie reprezentuje 7 krajów w Klastrze Europy Centralnej (Polski, Słowacji, Węgier, Republiki Czeskiej, Rumunii, Bułgarii Chorwacji). Zasiada w Zarządzie European Chemical Employers Group (ECEG), a także Advisory Board, organizacji World Refining Association.
Jest również członkiem Prezydium Komitetu ds. Chemii w Polskiej Akademii Nauk, a także Prezydium Rady i Komitetu ds. Polityki Klimatyczno-Energetycznej w Krajowej Izbie Gospodarczej.
Członek rad nadzorczych przedsiębiorstw w kraju i zagranicą. Członek rad gospodarczych, programowych, naukowych i stowarzyszeń branżowych. Kawaler Honorowego Medalu
im. T. Sendzimira za szczególne zasługi dla ruchu innowacji w Polsce, wyróżniony Złotą Honorową Odznaką Federacji Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych NOT. Autor licznych publikacji naukowych i popularno-naukowych oraz wystąpień konferencyjnych.
Doktor nauk technicznych z zakresu technologii chemicznej. Absolwent Technologii Chemicznej na Wydziale Budownictwa, Mechaniki i Petrochemii w Płocku, Politechniki Warszawskiej oraz Podyplomowych Studiów Zarządzania Finansami i Marketingu na Politechnice Warszawskiej. Uzyskał ponadto tytuł Master of Business Administration programu PL i University of Illinois at Urbana Champion. Ukończył Strategic Business Management Program na Harvard University Extension School.
dr Grzegorz Kądzielawski
Wiceprezes Zarządu, Grupa Azoty S.A.

dr Grzegorz Kądzielawski
Wiceprezes Zarządu, Grupa Azoty S.A.
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, posiada stopień naukowy doktora nauk prawnych. Prowadzi zajęcia dydaktyczne na studiach wyższych z zakresu zarządzania innowacjami. Pracował jako urzędnik administracji publicznej, m.in. w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego, a także w takich firmach przemysłowych, jak Zakłady Górniczo-Metalowe Zębiec, H. Cegielski Poznań, ARP E-Vehicles. Jest członkiem Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Przemysłu Chemicznego. Przewodniczy Radzie Nadzorczej Grupy Azoty Polyolefins S.A. Jest autorem lub współautorem wielu specjalistycznych książek i artykułów publikowanych w czasopismach branżowych.
Marcin Wasilewski
Wiceprezes, ABB Polska Sp. z o.o.

Marcin Wasilewski
Wiceprezes, ABB Polska Sp. z o.o.
Pracuje w ABB od 2018 roku. Jako zarządzający sektorami energetyki, wydobycia, chemii i przerobu ropy, odpowiada za sprzedaż, realizację oraz serwis projektów i rozwiązań zapewniających bezpieczeństwo, efektywność oraz niezawodność.
Od wielu lat jest związany z branżą energetyczną. W 2018 roku wybrano go członkiem Polskiego Komitetu Światowej Rady Energetycznej na lata 2018-2020. Jest absolwentem Florida Atlantic University oraz Politechniki Warszawskiej. W 2006 uzyskał tytuł MBA na Univeristy of Bradford.
Michał Motyka
Dyrektor Działu Sprzedaży i Marketingu, Dräger Polska Sp. z o.o.

Michał Motyka
Dyrektor Działu Sprzedaży i Marketingu, Dräger Polska Sp. z o.o.
Absolwent Politechniki Krakowskiej im. Tadeusza Kościuszki. Zawodowo związany od roku 2010 z uczelnią, jako wykładowca tematyki związanej z bezpieczeństwem pracy oraz analizą ryzyka procesowego.
W latach 2013 - 2015 podjął się zarządzania pionem realizacji projektów przemysłowych w firmie Buchen Industrial Services Polska. Nadzorował w tym okresie krajowe jak i zagraniczne prace związane z serwisem hydrodynamicznym, załadunkiem próżniowym oraz wymianą katalizatorów w reaktorach. Następnie w roku 2016 objął stanowisko prezesa spółki HSE System, gdzie stworzył dział nadzoru nad bezpieczeństwem przestojów przemysłowych. Realizował kontrakty w największych zakładach petrochemicznych w Polsce oraz Izraelu.
Od roku 2019 dołączył do Dräger Polska na stanowisko Sales and Marketing Manager gdzie odpowiedzialny jest za strategię sprzedaży jak i strategię marketingową departamentu Safety.
Połączył swoje zainteresowania z misją zawodową i rozpoczął proces tworzenia lokalnego biura technicznego ukierunkowanego na analizy bezpieczeństwa w przemyśle.
Anna Wujec
Dyrektor ds. Cyfryzacji, Biznes Automatyki Przemysłowej, ABB Polska Sp. z o.o.

Anna Wujec
Dyrektor ds. Cyfryzacji, Biznes Automatyki Przemysłowej, ABB Polska Sp. z o.o.
Do ABB dołączyła w 2017 roku obejmując funkcję lidera cyfryzacji. Do jej zadań należało m.in. opracowanie strategii cyfrowej dla rynku polskiego oraz wdrożenie globalnego podejścia ABB do transformacji w celu ułatwienia realizacji kluczowych projektów z klientami różnych branż i sektorów. Aktualnie odpowiada za obszar bezpieczeństwa cybernetycznego środowisk przemysłowych, cyfryzację gospodarki energetycznej za pomocą Wirtualnych Elektrowni oraz pełni rolę eksperta w zakresie cyfrowych rozwiązań i koncepcji Przemysłu 4.0 w Biznesie Automatyki Procesowej ABB w Polsce.
Tomasz Baranik
Technology Sales Manager, Air Liquide Polska Sp. z o.o.

Tomasz Baranik
Technology Sales Manager, Air Liquide Polska Sp. z o.o.
Pełni rolę Menadżera ds. Sprzedaży Licencji i Technologii w Air Liquide Global E&C Solutions. Pracuje w Krakowie, oferując globalnie technologie związane z produkcją wodoru (reforming: SMR, ATR, POX, w tym rozwiązania niskoemisyjne, oraz elektroliza) i jego odzyskiem (membrany, PSA), a także odzyskiem siarki (szereg technologii zorientowanych wokół procesu Clausa).
Jako absolwent Inżynierii Chemicznej i Procesowej na Politechnice Krakowskiej dołączył do Air Liquide w roku 2013. Przed objęciem funkcji sprzedażowej pracował jako inżynier procesowy, a następnie jako projektant wiodący, zdobywając ponad 7 lat doświadczenia w rozwijaniu, koordynacji i wykonaniu projektów w szerokim zakresie technologii.
Grzegorz Graczyk
Kierownik Sprzedaży, Tapflo Polska Sp. z o.o.

Grzegorz Graczyk
Kierownik Sprzedaży, Tapflo Polska Sp. z o.o.
Absolwent Wydziału Mechanicznego Politechniki Gdańskiej w zakresie Pomp i Strumienic oraz studiów podyplomowych dla Menadżerów Sprzedaży. Od zawsze tj. od 22 lat związany z pompami i układami pompowymi oraz kompleksowym doradztwem technicznym. W Tapflo Polska od 2001 roku początkowo jako Specjalista ds. Technicznych, a od 2005 r. jako Kierownik Działu Sprzedaży będącej polskim oddziałem organizacji Tapflo z siedzibą w Kungälv w Szwecji.
Grzegorz Graczyk to doświadczony Inżynier pompownictwa jak również skuteczny negocjator i dobry koordynator. W swoim portfolio posiada wiele skoordynowanych dostaw urządzeń do między innymi do zakładów z Grupy PCC, Grupy Orlen czy z Grupy Puławy. Wielokrotnie brał udział w uzgodnieniach zakresu umów jak również w uruchomieniach pomp i układów pompowych.
dr inż. Radosław Sieczkowski
Kierownik Działu Technicznego, SPETECH Sp. z o.o.

dr inż. Radosław Sieczkowski
Kierownik Działu Technicznego, SPETECH Sp. z o.o.
Kierownik Działu Technicznego SPETECH®. Doktor nauk technicznych w dyscyplinie budowa i eksploatacja maszyn, specjalność uszczelnienia i technika uszczelniania. Posiada 20 letnie doświadczenie zawodowe w zakresie rozwiązywania zagadnień szczelności połączeń kołnierzowych stosowanych w urządzeniach ciśnieniowych. Autor licznych publikacji naukowych, uczestnik krajowych i międzynarodowych konferencji naukowych i szkoleń w tym prowadzonych przez TÜV, UDT, ISGATEC GmbH. Współautor dwóch patentów w dziedzinie uszczelnień. Prowadzi szkolenia i seminaria z zakresu doboru, montażu oraz eksploatacji uszczelnień przemysłowych. Ponadto zajmuje się działalnością badawczo-rozwojową z wykorzystaniem zasobów Laboratorium Badań Materiałów Uszczelnieniowych.
Kamil Szydłowski
Advocacy Manager, BASF Polska Sp. z o.o.

Kamil Szydłowski
Advocacy Manager, BASF Polska Sp. z o.o.
Prawnik i politolog z doświadczeniem w obszarze doradztwa publicznego. Ekspert ds. monitoringu legislacyjnego, w tym unijnej strategii w zakresie chemikaliów na rzecz zrównoważoności (CSS) oraz gospodarki obiegu zamkniętego (GOZ).
W przeszłości dziennikarz oraz członek zespołów eksperckich przy Komisji Europejskiej oraz urzędach marszałkowskich ds. innowacji i transformacji energetycznej.
Marcin Przygudzki
Koordynator Pionu Projektów i Komunikacji, Polska Izba Przemysłu Chemicznego

Marcin Przygudzki
Koordynator Pionu Projektów i Komunikacji, Polska Izba Przemysłu Chemicznego
W Polskiej Izbie Przemysłu Chemicznego pracuje od lipca 2019 roku. Od października 2021 roku pracuje na stanowisku Koordynatora Pionu Projektów i Komunikacji.
W PIPC odpowiada za koordynację prac Zespołu Projektów i Komunikacji, rozwój kluczowych projektów wewnętrznych prowadzonych przez Izbę (w szczególności: Projektu Chemia 4.0, Programu Bezpieczna Chemia oraz TECHCO Forum), a także organizację związanych z nimi wydarzeń i działań, jak chociażby opracowywanie strategii komunikacji, współpraca i utrzymywanie relacji z Członkami PIPC. Do zakresu jego obowiązków należy również m.in. budowanie siatki partnerów i pozyskiwanie sponsorów, opracowywanie materiałów informacyjnych, merytorycznych oraz promocyjnych Izby. Pełni także rolę moderatora i konferansjera w trakcie spotkań online i konferencji PIPC.
Od września 2020 roku jest Redaktorem Naczelnym najważniejszej publikacji wydawanej przez Polską Izbę Przemysłu Chemicznego, tj. Magazynu "Polska Chemia".
Przed dołączeniem do zespołu PIPC pracował m.in. w firmie konsultingowo-doradczej oraz grupie medialnej Agora S.A. Do 2022 roku pracę zawodową łączył z prowadzeniem wielu projektów społecznych, m.in. jako prezes stowarzyszenia sportowego. W 2018 roku został podwójnie nagrodzony za działalność prowadzoną na rzecz mieszkańców Dzielnicy Białołęka m. st. Warszawy w kategorii "Młody działacz społeczny".
Jest absolwentem Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego. Aktualnie kontynuuje rozwój w ramach Magisterskich Studiów Menedżerskich na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.
dr inż. Anna Zalewska
Senior Ekspert, Polska Izba Przemysłu Chemicznego

dr inż. Anna Zalewska
Senior Ekspert, Polska Izba Przemysłu Chemicznego
Pracuje w PIPC od marca 2017 roku.
Zajmuje się zagadnieniami z zakresu materiałów polimerowych, gospodarki obiegu zamkniętego, klasyfikacji substancji chemicznych (REACH, CLP, ECHA), nanomateriałów, a także regulacji związanych z bezpieczeństwem procesowym, produktowym, jak i BHP. Ponadto ochroną pozycji konkurencyjnej przemysłu chemicznego, edukacją i współpracą nauka - przemysł, innowacjami, a także wsparciem obszaru ochrony środowiska. Jest koordynatorem Komisji Bezpieczeństwa i Techniki, Badań i Innowacji oraz Forum ds. Klasyfikacji i Forum ds. Ochrony Przeciwpożarowej.
Doświadczenie zawodowe zdobywała min. w Wojskowym Instytucie Chemii i Radiometrii pracując na stanowisku Adiunkta jako specjalista w zakresie śladowej analizy substancji chemicznych metodą różnicowej spektrometrii ruchliwości jonów.
Absolwentka Wydziału Chemicznego Politechniki Warszawskiej, doktor nauk chemicznych z zakresu Technologii Materiałów Wysokoenergetycznych i Bezpieczeństwa Procesów Chemicznych. Specjalizowała się w zakresie wykrywania i analizy śladowych ilości substancji chemicznych. Brała udział w wielu konferencjach naukowych, na których prezentowała swoje osiągnięcia. Współautor publikacji naukowych.
Marek Wadowski
Wiceprezes Zarządu, Grupa Azoty S.A.

Marek Wadowski
Wiceprezes Zarządu, Grupa Azoty S.A.
Absolwent Wydziału Ekonomii Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Ukończył także studia podyplomowe w École Supérieure de Commerce Toulouse, gdzie uzyskał dyplom Mastère Spécialisé en Banque et Ingéniere Financière oraz studia Executive MBA na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.
Posiada doświadczenie w obszarze zarządzania procesami finansowymi, controllingowymi i księgowymi w przemyśle (energetyka, górnictwo, hutnictwo), jak również w zakresie finansowania inwestycji oraz międzynarodowych transakcji handlowych.
W latach 2016-2021 pełnił funkcję Wiceprezesa Zarządu TAURON Polska Energia S.A. i nadzorował pracę następujących obszarów działalności spółki: zarządzania finansami, controllingu, rachunkowości i podatków, analiz i operacji rynkowych, zakupów i administracji, obrotu, handlu paliwami, oraz zarządzania portfelem.
W latach 2008-2015 był związany z grupą kapitałową Jastrzębskiej Spółki Węglowej S.A. (JSW). W latach 2008-2009, jako Wiceprezes Zarządu - dyrektor finansowy Polskiego Koksu S.A. (spółka zależna od JSW), odpowiadał za strukturyzowanie transakcji handlowych, wdrażanie polityki zabezpieczenia ryzyka walutowego, obniżanie kosztów finansowych, zarządzanie płynnością. W latach 2009-2012, jako Zastępca Prezesa Zarządu ds. Ekonomicznych JSW uczestniczył w procesie debiutu giełdowego spółki (wprowadzenie Międzynarodowych Standardów Rachunkowości, modyfikacja systemu informacji zarządczej, przygotowanie prospektu emisyjnego, rozmowy z inwestorami). W latach 2012-2015, jako Zastępca Prezesa Zarządu - dyrektor ds. ekonomicznych Spółki Energetycznej Jastrzębie S.A. (spółka zależna od JSW), brał udział w realizacji programu inwestycyjnego Energetyka 2016, w ramach którego zajmował się przygotowaniem biznesplanu oraz strukturyzacją i pozyskaniem finansowania od konsorcjum bankowego w formie programu emisji obligacji. Wdrażał także procedury zarządzania ryzykiem stopy procentowej, CO2 oraz cen świadectw pochodzenia energii, jak również opracował i wdrożył politykę zarządzania płynnością.
W latach 2005-2008 pracował w Hucie Cynku Miasteczko Śląskie S.A., w której zajmował stanowiska: pełnomocnika zarządu ds. restrukturyzacji, dyrektora ekonomiczno-finansowego, Członka Zarządu - dyrektora ekonomiczno-finansowego, Prezesa Zarządu - dyrektora generalnego.
W latach 1999-2005 pracował jako doradca w BRE Corporate Finance S.A. odpowiedzialny za projekty due diligence i wyceny spółek.
Barbara Oksińska
Dziennikarka, Business Insider Polska

Barbara Oksińska
Dziennikarka, Business Insider Polska
Dziennikarka Business Insider Polska. Pisze głównie o energetyce, górnictwie i przemyśle. Wcześniej przez 10 lat związana była z redakcją "Rzeczpospolitej" i "Parkietu". Absolwentka administracji na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie oraz podyplomowych studiów systemu finansowego i polityki monetarnej organizowanych przez INE PAN i NBP. W 2021 r. została nominowana do nagrody Grand Press Economy.
Krzysztof Rutkowski
Radca Prawny, Doradca Podatkowy, Partner, KDCP Kancelaria Doradztwa Celnego i Podatkowego Rutkowski i Wspólnicy sp. z o.o.

Krzysztof Rutkowski
Radca Prawny, Doradca Podatkowy, Partner, KDCP Kancelaria Doradztwa Celnego i Podatkowego Rutkowski i Wspólnicy sp. z o.o.
Doświadczony radca prawny i doradca podatkowy. Czterokrotnie najlepszy doradca podatkowy w zakresie akcyzy według rankingu Dziennika Gazety Prawnej (lata 2015 - 2018), trzykrotnie najlepszy według Rzeczpospolitej.
Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w tematyce akcyzy, opłaty paliwowej i postępowań podatkowych.
W latach 2012 – 2015 lider zespołu akcyzowego w PricewaterhouseCoopers. Wcześniej współpracował m.in. z Deloitte i Ernst & Young. Doradca w zakresie akcyzy i opłaty paliwowej dla największych polskich i zagranicznych podmiotów z branż paliwowej, alkoholowej, energetycznej, tytoniowej, chemicznej i automotive. Członek Prezydium Rady Podatkowej Konfederacji Lewiatan – Przewodniczący Grupy Akcyzowej.
Autor kilkudziesięciu publikacji naukowych dotyczących akcyzy, opłaty paliwowej i procedury podatkowej.
Prelegent na licznych konferencjach naukowych i branżowych.
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Finansówi Rachunkowości w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Ukończył również podyplomowe studia o specjalizacji podatkowej na Uniwersytecie Warszawskim.
Łukasz Lisicki
Policy Officer, Komisja Europejska

Łukasz Lisicki
Policy Officer, Komisja Europejska
Absolwent Centrum Europejskiego Uniwersytetu Warszawskiego oraz SGH.
Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując w firmach z obszaru doradztwa regulacyjnego i inwestycyjnego dla sektora energetycznego.
W latach 2015-2016 pracował w Ministerstwie Energii w Departamencie Ropy i Gazu, gdzie zajmował się przede wszystkim legislacją UE w dziedzinie bezpieczeństwa energetycznego, rynku gazu ziemnego UE oraz kwestiami związanymi z dyplomacją energetyczną.
W latach 2016-2018 pełnił funkcję attaché ds. energii w Stałym Przedstawicielstwie RP przy Unii Europejskiej w Brukseli. Reprezentował Polskę w posiedzeniach Grupy roboczej ds. energii Rady UE. Z początkiem 2019 roku rozpoczął pracę w Komisji Europejskiej, w Dyrekcji Generalnej ds. Energii, gdzie zajmuje się wspólnym rynkiem energii elektrycznej i gazu ziemnego UE.
Jest autorem publikacji w zakresie polityki energetycznej UE oraz rzecznictwa interesów gospodarczych w UE.
Zbigniew Kozłowski
Partner Zarządzający, Kozłowski Tomasik Oszczak sp. k.

Zbigniew Kozłowski
Partner Zarządzający, Kozłowski Tomasik Oszczak sp. k.
Adwokat z kilkunastoletnim doświadczeniem w świadczeniu pomocy prawnej z zakresu ochrony środowiska naturalnego i rozwoju projektów przemysłowych. Kieruje Departamentem Ochrony Środowiska i Projektów DWF Poland. Od 2013 roku mec. Kozłowski otrzymuje rekomendację indywidualną w prestiżowym międzynarodowym rankingu Chambers Europe. Uzyskał także najwyższą notę w międzynarodowym rankingu infrastrukturalnym IFLR w kategorii „Rozwój projektów”.
Specjalizuje się w projektach budowy i modernizacji elektrowni i innych zakładów przemysłowych, zarówno w formule greenfield jak i brownfield. Doradza w kwestiach związanych między innymi z ocenami oddziaływania na środowisko, emisjami przemysłowymi i CO2, gospodarką odpadami i gospodarką wodno-ściekową, zanieczyszczeniami środowiska, pozwoleniami środowiskowymi i budowlanymi, planowaniem i zagospodarowaniem przestrzennym, energetyką oraz kontraktami budowlanymi. Zbigniew Kozłowski wspiera Klientów z wielu sektorów gospodarki, w tym energetycznego, chemicznego, lotniczego, nieruchomościowego oraz sektora poszukiwania i wydobywania kopalin.
Piotr Błażewicz
Regional Sales Manager, Honeywell Polska Sp. z o.o.

Piotr Błażewicz
Regional Sales Manager, Honeywell Polska Sp. z o.o.
Manager z ponad 20-letnim stażem pracy w przedsiębiorstwach takich jak: McAfee, Oracle, Citrix i Honeywell, odpowiadający za sprzedaż w regionie najnowszych rozwiązań opartych na oprogramowaniu.
Absolwent kierunku Elektryczna i Elektroniczna Automatyka Przemysłowa (WTCE), kursów m.in. Instytutu Sandlera i Uniwersytetu Floryda, były wykładowca Instytutu Misesa.
Jakub Wiech
Zastępca Redaktora Naczelnego, Energetyka24

Jakub Wiech
Zastępca Redaktora Naczelnego, Energetyka24
Prawnik, dziennikarz i publicysta, zastępca redaktora naczelnego serwisu Energetyka24. Laureat nagrody Studencki Nobel w kategorii Dziennikarstwo i Literatura, nagrody w konkursie Platynowe Megawaty za najlepszą publikację o rynku energii elektrycznej oraz nagrody Dobry Dziennikarz 2021. Nominowany w konkursie MediaTory oraz do nagrody Grand Press w kategorii Dziennikarstwo Specjalistyczne. Stypendysta James S. Denton Transatlantic Fellowship. Autor książek „Energiewende. Nowe niemieckie imperium” oraz „Globalne ocieplenie. Podręcznik dla Zielonej Prawicy”.
dr Bogdan Tomaszek
Wiceprezes Zarządu, Grupa Azoty ZAK S.A.

dr Bogdan Tomaszek
Wiceprezes Zarządu, Grupa Azoty ZAK S.A.
Menedżer z doświadczeniem w sektorze chemicznym oraz naukowo-technicznym. Posiada tytuł doktora nauk technicznych uzyskany na Wydziale Chemicznym Politechniki Krakowskiej. Zajmował stanowiska w randze prezesa zarządu, członka rad nadzorczych, rad społecznych oraz naukowych.
Posiada szerokie doświadczenie zawodowe w przemyśle i obszarze badań i innowacji oraz w organach administracji państwowej i jednostek samorządu terytorialnego:
W latach 1979–2011 w obszarze naukowo-badawczym w Instytucie Ciężkiej Syntezy Organicznej „Blachownia”.
W latach 1997-2001 Senator Rzeczpospolitej Polskiej.
W latach 2005-2007 Wojewoda Opolski.
W latach 2008-2013 prezes Opolskiego Parku Naukowo-Technicznego.
2014-2017 prezes zarządu Innoekochem sp. z o.o.
Od 2014 wykładowca w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu – Wydział Ekonomiczny w Opolu
W latach 2017-2021 członek rady nadzorczej, a od listopada 2021 wiceprezes zarządu Grupy Azoty ZAK S.A.
Od 2018 roku Radny Sejmiku Województwa Opolskiego, Przewodniczący Komisji Rewizyjnej.
dr inż. Agnieszka Dudra
Prezes, Biuro do spraw Substancji Chemicznych

dr inż. Agnieszka Dudra
Prezes, Biuro do spraw Substancji Chemicznych
Od 2017 roku Prezes Biura do spraw Substancji Chemicznych.
Prezes Biura do spraw Substancji Chemicznych jest centralnym organem administracji rządowej właściwym w sprawach substancji i ich mieszanin, bezpośrednio nadzorowanym przez ministra właściwego do spraw zdrowia i utworzonym na podstawie ustawy z dnia 25 lutego 2011 r. o substancjach chemicznych i ich mieszaninach.
Od 2017 roku reprezentantka Rzeczypospolitej Polskiej w Komitecie do spraw Chemikaliów i Biotechnologii Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD).
Od 2020 roku członek Komitetu Państw Członkowskich Europejskiej Agencji Chemikaliów (ECHA).
Doświadczenie zawodowe zdobywała w administracji rządowej jak również w sektorze prywatnym u krajowego producenta leków generycznych, pracując na stanowisku technologa do spraw badań i rozwoju oraz analityka w laboratorium analitycznym.
Doktor nauk technicznych z zakresu technologii chemicznej.
Absolwentka Technologii Chemicznej – Technologii Spożywczej na Wydziale Chemii Spożywczej i Biotechnologii Politechniki Łódzkiej.
Uzyskała ponadto tytuł Master of Business Administration programu PL Executive MBA na Uniwersytecie Warszawskim.
Marco Mensink
Director General, CEFIC

Marco Mensink
Director General, CEFIC
Dyrektor Generalny CEFIC, Europejskiej Rady Przemysłu Chemicznego, która reprezentuje głos średnich i małych firm chemicznych w całej Europie. Z członkami wnoszącymi ponad 550 miliardów euro do gospodarki UE rocznie, CEFIC jest największą tego typu reprezentacją sektora przemysłu w Brukseli.
W ramach tej funkcji Marco Mensink kształtuje strategię i kierunek rozwoju europejskiego przemysłu chemicznego, zrzeszając 30 krajowych federacji i 650 członków i stowarzyszonych z całej Europy.
Jako obywatel Holandii jest uznanym autorytetem i częstym komentatorem wszystkich aspektów polityki UE mających wpływ na europejskie przedsiębiorstwa. Od 2006 r. mieszka i pracuje w Brukseli, gdzie posiada rozległą sieć kontaktów w instytucjach europejskich i w szerszym środowisku brukselskim.
dr Igor Korczagin
Dyrektor ds. Badań i Rozwoju, PCC Rokita S.A.

dr Igor Korczagin
Dyrektor ds. Badań i Rozwoju, PCC Rokita S.A.
Dr inż. Igor Korczagin - Dyrektor ds. Badań i Rozwoju w PCC Rokita S.A. Jest absolwentem Wydziału Chemicznego Politechniki Gdańskiej, doktorat z chemii i technologii polimerów obronił na Uniwersytecie Twente w Holandii. Doświadczenie zawodowe w R&D zdobywał pracując w Imperial Chemical Industries, Akzo Nobel oraz Selena Labs. Jest ekspertem w zakresie rozwoju nowych technologii i produktów w branży chemicznej. Zajmuje się również zagadnieniami związanymi z oceną cyklu życia wyrobów.
Agnieszka Łyczak – Szymczyk
Sustainability Manager, BASF Polska Sp. z o.o.

Agnieszka Łyczak – Szymczyk
Sustainability Manager, BASF Polska Sp. z o.o.
Absolwentka Uniwersytetu Marie Curie-Skłodowskiej
w Lublinie oraz Cambridge Institute for Sustainability Leadership.
Od kilkunastu lat związana z branżą chemiczną. Posiada bogate doświadczenie w realizacji międzynarodowych projektów z obszaru marketingu, komunikacji
i zrównoważonego rozwoju.
W swojej pracy stara się pogodzić potrzeby konsumentów z celami biznesowymi.
Tomasz Wiśniewski
Wicedyrektor Działu Rozwoju Produktów Informacyjnych i Wskaźników, GPW w Warszawie

Tomasz Wiśniewski
Wicedyrektor Działu Rozwoju Produktów Informacyjnych i Wskaźników, GPW w Warszawie
Doktor nauk ekonomicznych, Przewodniczący Rady Nadzorczej GPW Benchmark S.A. oraz wicedyrektor Działu Rozwoju Produktów Informacyjnych i Wskaźników na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie odpowiedzialny za realizację strategii ESG dla rynku kapitałowego. W 2009 roku odpowiadał za uruchomienie pierwszego indeksu spółek odpowiedzialnych społecznie w Europe Centralnej – RESPECT Index. W 2013 roku z jego inicjatywy GPW, jako ósma giełda na świecie przystąpiła do inicjatywy Organizacji Narodów Zjednoczonych Sustainable Stock Exchanges. Natomiast w 2019 roku odpowiadał za wprowadzenie indeksu WIG-ESG – pierwszego benchmarku ESG dla krajowego funduszu inwestycyjnego. W ostatnim okresie koordynował publikację pierwszego na rynku polskim przewodnika ESG dla spółek: „Wytyczne do raportowania ESG. Przewodnik dla spółek notowanych na GPW” oraz Strategię ESG Grupy Kapitałowej GPW.
Od wielu lat związany z zagadnieniami ESG m.in. jako członek zespołu do spraw raportowania niefinansowego Ministerstwa Finansów, grupy roboczej do spraw zrównoważonych finansów SRRK oraz członek kapituły konkursu Forum Odpowiedzialnego Biznesu na Raporty Zrównoważonego Rozwoju.
Ponadto autor i współautor raportów, artykułów i opracowań naukowych na temat znaczenia zagadnień ESG na rynku kapitałowym, w tym jedynego na polskim rynku kapitałowym badania „Decyzje inwestycyjne a społeczna odpowiedzialność firm”.
Marek Oleksyn
Senior Counsel, Radca Prawny, Kancelaria Sołtysiński Kawecki & Szlęzak

Marek Oleksyn
Senior Counsel, Radca Prawny, Kancelaria Sołtysiński Kawecki & Szlęzak
Doradza i reprezentuje krajowych i międzynarodowych klientów w sprawach związanych z ochroną własności intelektualnej, w tym z zakresu znaków towarowych, patentów, wzorów, know-how, praw autorskich, baz danych oraz nazw domen internetowych. Wspiera przedsiębiorców w aspektach związanych z przeciwdziałaniem nieuczciwej konkurencji. Zajmuje się przygotowywaniem i negocjowaniem umów dotyczących nabywania i licencjonowania własności intelektualnej oraz umów dotyczących prac badawczo-rozwojowych. Wspiera w projektach dotyczących transferu technologii oraz w zagadnieniach związanych z twórczością pracowniczą.
Jest autorem wielu publikacji w tym zakresie. Wykłada na Uczelni Łazarskiego w Warszawie, w tym na studiach podyplomowych „MBA w Energetyce” oraz studiach podyplomowych „Prawo w biznesie nowych technologii”, „Prawo ochrony środowiska” oraz „Prawo pracy i ubezpieczeń społecznych”.
Tobiasz Wojtania
Cybersecurity Technical Solution Consultant, Honeywell Sp. z o.o.

Piotr Mikusek
Manager ds. Regulacji Energetycznych, Grupa Azoty S.A.

Piotr Mikusek
Manager ds. Regulacji Energetycznych, Grupa Azoty S.A.
Prawnik i analityk. Doktorant w Szkole Doktorskiej Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz aplikant radcowski przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie. Absolwent wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego oraz filozofii na wydziale Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył dedykowany dwuletni program „Business Law” prowadzony przez WPiA UKSW. Autor publikacji z zakresu prawa europejskiego oraz prawa gospodarczego. Prowadzi stałą współpracę z instytucjami zajmującymi się analizami wpływu prawa na obszar społeczno-gospodarczy funkcjonowania państwa. Zawodowo związany z sektorem chemicznym.
Barbara Rajkowska
p.o. Kierownik Zakładu Adaptacji do Zmian Klimatu/p.o. Z-ca Kierownika Krajowego Ośrodka Zmian Klimatu, IOŚ-PIB

Barbara Rajkowska
p.o. Kierownik Zakładu Adaptacji do Zmian Klimatu/p.o. Z-ca Kierownika Krajowego Ośrodka Zmian Klimatu, IOŚ-PIB
Zarządzaniem projektami w obszarze ochrony środowiska zajmuje się od przeszło 20 lat, zwłaszcza realizowanymi przez wielu partnerów, i przy udziale środków dotacyjnych. Specjalizuje się w adaptacji do zmian klimatu, a także gospodarce wodno-ściekowej i właśnie w tej branży zarządzała m.in. jednym z większych projektów w Polsce, będąc dyrektorem Jednostki Realizującej Projekt „Zintegrowana gospodarka wodno-ściekowa w dorzeczu Parsęty”, realizowanym przez 23 samorządy. Od czterech lat związana z Instytutem Ochrony Środowiska – Państwowym Instytutem Badawczym, w którym kierowała m.in. projektem „Opracowanie planów adaptacji do zmian klimatu w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców”(MPA) i kieruje „Bazą wiedzy o zmianach klimatu i adaptacji do ich skutków oraz kanałów jej upowszechniania w kontekście zwiększenia odporności gospodarki, środowiska i społeczeństwa na zmiany klimatu oraz przeciwdziałania i minimalizowania skutków nadzwyczajnych zagrożeń”- Klimada2.0. Obok projektów publicznych zarządzała także projektami w sektorze prywatnym, w firmie z branży drzewnej. Prowadziła wykłady z „Zarządzania projektami ze środków publicznych” w Wyższej Szkole Administracji Publicznej w Szczecinie. Kieruje również jedną z większych organizacji pozarządowych w kraju – Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce.
Ukończyła inżynierię środowiska na Politechnice Koszalińskiej, a także trzy kierunki podyplomowe: z zakresu zarządzania firmą na Politechnice Koszalińskiej, miastami w Wyższej Szkole Integracji Europejskiej w Szczecinie we współpracy z Instytutem Mieszkalnictwa i Rozwoju przy Uniwersytecie Erasmusa z Rotterdamu, inwestycjami realizowanymi wg warunków kontraktowych FIDIC na Politechnice Wrocławskiej.
Jest certyfikowanym Facilitatorem.
Agnieszka Skorupińska
Partner, Adwokat, Lider Praktyki Prawa Ochrony Środowiska oraz Koordynator Zespołu ds. ESG, Kancelaria CMS

Agnieszka Skorupińska
Partner, Adwokat, Lider Praktyki Prawa Ochrony Środowiska oraz Koordynator Zespołu ds. ESG, Kancelaria CMS
Agnieszka Skorupińska jest adwokatem z trzynastoletnim doświadczeniem zawodowym. Specjalizuje się w polskim i unijnym prawie ochrony środowiska oraz zasobów naturalnych, doradzając przedsiębiorstwom w aspektach regulacyjnych, projektach inwestycyjnych oraz w aspektach środowiskowych transakcji nieruchomościowych, transakcji fuzji i przejęć oraz procesów finansowania. Z sukcesem od lat reprezentuje także klientów w postępowaniach administracyjnych i sądowych dotyczących prawa ochrony środowiska.
Doświadczenie Agnieszki obejmuje projekty z zakresu m.in.: uzyskiwania pozwoleń środowiskowych w tym pozwoleń zintegrowanych, historycznego zanieczyszczenia gruntów i wód gruntowych, szkód w środowisku, raportów początkowych, ocen oddziaływania na środowisko, ochrony powietrza, w tym dostosowania do standardów emisyjnych określonych w IED oraz w konkluzjach BAT oraz uzyskania derogacji i odstępstw od tych standardów, zmian klimatycznych (climate change) w tym kwestie związane z emisją CO₂ (EU ETS), gospodarowaniem odpadami i wodami, hałasu oraz REACH.
Jako doradca skutecznie reprezentowała spółki z sektora energetycznego, chemicznego, budowlanego, gospodarki odpadami, FMCG, wodociągowego i kanalizacyjnego, odnawialnych źródeł energii, górniczego, samochodowego, odzieżowego, spożywczego.
Najbardziej prestiżowy ranking kancelarii prawnych Chambers & Partners wskazuje Agnieszkę jako prawnika rekomendowanego w dziedzinie prawa ochrony środowiska (Band 2), a ranking Legal 500 jako tzw. „Rising Star” w dziedzinie prawa ochrony środowiska dla sektora energetycznego i zasobów naturalnych. W 2014 roku Agnieszka została wyróżniona w Rankingu Dziennika Gazeta Prawna „Rising Stars Prawnicy – liderzy jutra”.
Agnieszka Oleksyn-Wajda
Radca Prawny, Dyrektor Instytutu Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska, Uczelnia Łazarskiego

Agnieszka Oleksyn-Wajda
Radca Prawny, Dyrektor Instytutu Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska, Uczelnia Łazarskiego
Dyrektor Instytutu Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska. Współtwórca i kierownik studiów podyplomowych Prawo w Biznesie Nowych Technologii. Twórca i kierownik studiów podyplomowych Prawo Ochrony Środowiska na Uczelni Łazarskiego. Radca prawny z kilkunastoletnim doświadczeniem w doradztwie w ramach KPMG. Członek grupy roboczej Sustainable Fashion Consumption. W 2020 r. członek grupy roboczej - Promoting broader climate action z ramienia Uczelni Łazarskiego jako organizacji wspierającej Fashion Climate Charter. EU Climate Pact Ambassador powołany przez Komisję Europejską. Wiceprezes Zarządu Związku Przedsiębiorców Przemysłu Mody Lewiatan oraz członek Sektorowej Rady ds. Kompetencji Przemysłu Mody i Innowacyjnych Tekstyliów. Członek Komitetu CSR we Francusko-Polskiej Izbie Gospodarczej (CCIFP). Delegat na Zgromadzeniu OIRP Warszawa oraz Krajowy Zjazd Radców Prawnych. Autorka publikacji, raportów oraz analiz w zakresie wpływu branży mody na środowisko naturalne. Prelegentka i organizatorka konferencji, wykładowczyni. Członkini rady programowej Carbon Footprint Summit 2021. Mentorka Programu Mentoringowego 2021, 2022 Fundacji Liderek Biznesu. Mentorka Programu „Ambasador Zrównoważonego Rozwoju Stowarzyszenia Narodów Zjednoczonych w Polsce (edycja studencka)”. Autorka publikacji w zakresie zrównoważonego rozwoju w sektorze mody (Rzeczpospolita, Wirtualna Polska, TVN24, Vogue, Nowy Marketing, Notes from Poland, Prawo.pl, Teraz środowisko.pl, Anywhere.pl, Fashion Biznes). Speaker na konferencjach (Tedex Countdown, Creative Forum przy Forum Ekonomicznym, Puls Biznesu Power to Women, Kongres Polska Chemia, The Future of Europe, The Future of the Clothing and Textile Industry, Sewing Conference for Professionals, Branded-Fashion, New Tech Trends Conference, Fashion Economy, Konferencje Fashion Revolution).
Prof. Przemysław Łoś
Ekspert, Sieć Badawcza Łukasiewicz

Prof. Przemysław Łoś
Ekspert, Sieć Badawcza Łukasiewicz
Wybitny specjalista m.in. w zakresie chemii fizycznej, elektrochemii, metalurgii metali nieżelaznych, diagnostyki medycznej, bioimpedancji i nanotechnologii. Wielokrotnie cytowany autor lub współautor ponad 80 publikacji i ponad 20 patentów polskich i międzynarodowych. Pierwszą nominację profesorską uzyskał we Francji w 1996 roku na Uniwersytecie Burgundzkim w Dijon.
Prowadził badania naukowe i wykładał m.in. na Akademii Medycznej we Wrocławiu, Uniwersytecie Burgundzkim we Francji, Uniwersytecie Dundee i Uniwersytecie St. Andrews w Wielkiej Brytanii, Uniwersytecie Sherbrooke w Kanadzie oraz na Uniwersytecie Rovira i Virgili w Hiszpanii. Kierownik licznych projektów badawczych, twórca m.in. unikalnych urządzeń do analizy chemicznej składników w procesie produkcji miedzi, technologii pozyskiwania nanoproszków miedzi z odpadów przemysłowych. Główny wynalazca opatentowanej technologii otrzymywania nanoproszków metali z odpadów przemysłowych, główny wynalazca opatentowanej metody otrzymywania kompozytów polimerowych z udziałem metali o własnościach meta materiałów i współwynalazca urządzenia do detekcji próchnicy wtórnej opartego na nieinwazyjnej technologii pomiarów bioharmonicznych – nieliniowej spektroskopii impedancyjnej (NLDS). Wielokrotnie nagradzany. z powodzeniem kierował pracami badawczymi i wdrożeniowymi w zakresie elektrometalurgii i nanoproszków, a także wykorzystania metod bioimpedancji w diagnostyce medycznej w instytucjach badawczych i firmach technologicznych, m.in. w Polsce, Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii i Kanadzie. Recenzent wielu czasopism z listy Filadelfijskiej oraz ekspert programu Horyzont Europa Komisji Europejskiej i Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej.
Obecnie kieruje pracami B+R w Projekcie „Opracowanie i pierwsze wdrożenie przemysłowe innowacyjnych technologii recyklingu baterii litowo-jonowych i katalizatorów z odzyskiem metali o strategicznym znaczeniu” współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój w ramach konkursu „Szybka Ścieżka – IPCEI”.
dr inż. Katarzyna Jodko-Piórecka
Koordynator Grupy Badawczej Łukasiewicza Zrównoważona Gospodarka i Energia, Sieć Badawcza Łukasiewicz
dr inż. Katarzyna Jodko-Piórecka
Koordynator Grupy Badawczej Łukasiewicza Zrównoważona Gospodarka i Energia, Sieć Badawcza Łukasiewicz
Inżynier i naukowiec z ponad 10-letnim doświadczeniem w prowadzeniu interdyscyplinarnych projektów badawczo-rozwojowych z zakresu chemii fizycznej, chemii medycznej, biotechnologii przemysłowej i nanotechnologii. Pracownik naukowy Wydziału Chemii Uniwersytetu Warszawskiego. Doktor nauk chemicznych, absolwentka Wydziału Chemii Uniwersytetu Warszawskiego, Wydziału Inżynierii Chemicznej i Procesowej Politechniki Warszawskiej i Wydziału Biologii Uniwersytetu Warszawskiego. Autorka publikacji naukowych z dziedziny chemii antyoksydantów, prelegentka na licznych konferencjach naukowych. Prawie 5 lat spędziła za granicą realizując projekty naukowe w prestiżowych ośrodkach naukowych (McGill University w Kanadzie, University of Oxford, University of Southern Denmark, Vrije Universiteit Brussel). Uczestniczyła (w tym jako lider) w licznych projektach finansowanych ze środków publicznych i prywatnych.
Wspiera współpracę nauki z biznesem. W Sieci Badawczej Łukasiewicz koordynuje prace Grupy Badawczej Łukasiewicza Zrównoważona Gospodarka i Energia, zrzeszającej przedstawicieli 22 Instytutów Łukasiewicza. Wspiera współpracę z ekspertami branżowymi i budowę konsorcjów projektowych. Identyfikuje nowe perspektywiczne kierunki badawcze i zarządza agendą badawczą w obszarze Zrównoważonej Gospodarki i Energii.
Stanisław Bukowiec
Przewodniczący Parlamentarnego Zespołu ds. Przemysłu Chemicznego, Poseł na Sejm RP

Stanisław Bukowiec
Przewodniczący Parlamentarnego Zespołu ds. Przemysłu Chemicznego, Poseł na Sejm RP
Stanisław Bukowiec ma wieloletnie doświadczenie samorządowe. Został wybrany m.in. radnym Sejmiku Województwa Małopolskiego VI kadencji, gdzie pełnił funkcję wiceprzewodniczącego komisji budżetu. Był również przewodniczącym rady nadzorczej Krakowskiego Parku Technologicznego – instytucji zarządzającej krakowską specjalną strefą ekonomiczną i parkiem technologicznym.
dr inż. Anna Kozera‑Szałkowska
Managing Director, PlasticsEurope Polska

dr inż. Anna Kozera‑Szałkowska
Managing Director, PlasticsEurope Polska
Dyrektor Zarządzająca Plastics Europe Polska od początku 2021 roku, z organizacją związana od 2007 r., gdzie jako Menedżer ds. Komunikacji odpowiadała m.in. za komunikowanie znaczenia tworzyw sztucznych jako materiału XXI wieku i ich roli w zrównoważonym rozwoju i gospodarce obiegu zamkniętego. Z wykształcenia chemiczka (doktorat w dziedzinie chemii polimerów uzyskała na Wydziale Chemicznym Politechniki Warszawskiej), absolwentka Podyplomowego Studium Komunikacji Społecznej i Mediów, organizowanego przez Fundację Upowszechniania Nauki i Instytut Badań Literackich PAN. Doświadczenie zawodowe zdobywała również jako dziennikarz i redaktor prowadząca specjalistycznych miesięczników poświęconych tworzywom sztucznych, chemii gospodarczej i kosmetykom oraz ekologii, a także jako menedżer ds. techniczno-legislacyjnych w stowarzyszeniu branżowym branży FMCG.
Iga Wasilewicz
Public & Government Affairs Manager, BASF Polska Sp. z o.o.

Iga Wasilewicz
Public & Government Affairs Manager, BASF Polska Sp. z o.o.
Ekspertka ds. polityki publicznej i komunikacji korporacyjnej.
W BASF odpowiada za współpracę z administracją państwową i organizacjami partnerskimi. Jest inicjatorką kampanii „Chemia jest kobietą”.
Wcześniej, przez kilka lat reprezentowała interesy przedsiębiorców z branży spirytusowej w ramach związku pracodawców. Prowadziła kampanie społeczne m.in. „Piłeś? Nie jedź!” czy „Tu się sprawdza dorosłość”.
Wcześniej związana z sektorem farmaceutycznym. Absolwentka Instytutu Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego.
Karolina Warowny
Sector Group Manager, CES - Silicones Europe, Cefic

Karolina Warowny
Sector Group Manager, CES - Silicones Europe, Cefic
W kwietniu 2022 roku dołączyła do Europejskiej Rady Przemysłu Chemicznego (Cefic) w Brukseli na stanowisku Menedżera dla stowarzyszenia sektorowego „CES – Silicones Europe”, reprezentującego kluczowych graczy branży silikonowej. Przed dołączeniem do Cefic swoje doświadczenie w obszarze przemysłu chemicznego zdobywała jako Menedżer w międzynarodowej firmie PwC (PricewaterHouseCoopers) w ramach zespołu doradztwa biznesowego w obszarze ropy, gazu i chemii, współpracującego z liderami branży zarówno w Polsce jak i za granicą. Łącząc swoje wykształcenie biotechnologiczne oraz wieloletnie doświadczenie w konsultingu, jej obecnym wyzwaniem biznesowym jest wspieranie bezpiecznego rozwoju branży silikonowej, będącej niezbędną częścią zielonego łańcucha wartości.
Piotr Sabat
Członek Zarządu ds. Rozwoju, PKN ORLEN S.A.

Piotr Sabat
Członek Zarządu ds. Rozwoju, PKN ORLEN S.A.
Członek Zarządu PKN ORLEN od 1 marca 2022 roku. Sprawuje nadzór nad obszarami realizacji inwestycji majątkowych, rozwoju technologii, techniki.
Z wykształcenia prawnik i ekonomista z doświadczeniem zawodowym obejmującym różne obszary zarządcze i nadzorcze przedsiębiorstw i funkcje m.in. Wiceprzewodniczącego Rady Nadzorczej i Komitetu Audytu Link 4 Towarzystwo Ubezpieczeń S.A., Członka Rady Nadzorczej i Komitetu Audytu Mostostal Płock S.A., Dyrektora ds. Prawnych w strukturze corporate FM Logistic z odpowiedzialnością za obsługę prawną, ubezpieczeniową, zarządzanie ryzykiem oraz bezpieczeństwem, szefa działu prawnego GEFCO Group na Polskę.
Absolwent studiów prawniczych na WPiA Uniwersytetu Łódzkiego, studiów doktoranckich z prawa w INP Polskiej Akademii Nauk, studiów doktoranckich z ekonomii w INE Polskiej Akademii Nauk, studiów Executive MBA – wspólny program INE PAN oraz Vienna Institute for International Economic Studies w Wiedniu (WIIW), studiów podyplomowych z zarządzania i audytu na Uniwersytecie Jagiellońskim, studiów podyplomowych z windykacji należności w Szkole Głównej Handlowej oraz studiów podyplomowych z negocjacji i mediacji na Uniwersytecie SWPS.
Posiada również doświadczenie dydaktyczne zdobyte w związku prowadzeniem zajęć na studiach MBA w Collegium Humanum – Szkole Głównej Menedżerskiej w Warszawie oraz w Akademii Sztuki Wojennej, a także na studiach podyplomowych w Wyższej Szkole Zarządzania i Prawa w Warszawie.
Tomasz Radomski
Director, Head of Manufacturing, Atos Polska S.A.

Tomasz Radomski
Director, Head of Manufacturing, Atos Polska S.A.
25 lat doświadczenia zawodowego w obszarze IT, OT, AI, sprzedaży, produkcji, logistyki, inwestycji, zarządzania majątkiem i nowych technologii. Przed Atosem w takich firmach jak Honeywell, IBM, PKN ORLEN i SGS. Aktualny Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Polskiej Izby Przemysłu Chemicznego.
Wieloletnie doświadczenie w sprzedaży i projektach związanych z analizą i usprawnianiem procesów produkcyjnych. Doświadczenie w sprzedaży, zarządzaniu, wdrażaniu i integracji danych systemów klasy ERP, BI, EAM, DCS, SCADA oraz w zakresie rozwiązań cyberbezpieczeństwa i analizy danych.
Absolwent Politechniki Warszawskiej na kierunku Technologia Chemiczna oraz uczestnik studiów doktoranckich na Wydziale Inżynierii Produkcji Politechniki Warszawskiej na kierunku Zarządzanie Produkcją i Transfer Technologii oraz London Business School - program dla menadżerów BUSINESS and INDUSTRY INSIGHT.
Michał Andruszkiewicz
Partner, Adwokat, Departament Energetyki i Projektów Infrastrukturalnych, Kancelaria CMS

Michał Andruszkiewicz
Partner, Adwokat, Departament Energetyki i Projektów Infrastrukturalnych, Kancelaria CMS
Kieruje poznańskim biurem kancelarii CMS. Specjalizuje się w doradztwie dla sektora energetycznego oraz chemicznego i od ponad 12 lat kompleksowo wspiera klientów w różnych aspektach prawnych związanych z prowadzeniem działalności w tych sektorach.
Doświadczenie obejmuje między innymi doradztwo przy przygotowywaniu i realizacji dużych instalacji przemysłowych (m.in. instalacji odwodorniania propanu oraz produkującej polipropylen oraz kompleksu olefin), nowych bloków energetycznych (w tym bloków gazowo-parowych oraz węglowych), inwestycji związanych z odnawialnymi źródłami energii (w tym umowy i doradztwo regulacyjne) oraz projektów związanych z budową sieci elektroenergetycznej (interkonektory). Wspiera także swoich klientów przygotowując oraz negocjując umowy o generalne wykonawstwo inwestycji, wieloletnie umowy sprzedaży energii elektrycznej i/lub gazu, umowy o przyłączenie do sieci, umowy o wykonanie projektu wstępnego (FEED), umowy PMC, umowy licencyjne na technologię, oraz umowy dostawy (w szczególności w projektach realizowanych w formule multi-contracting) oraz umowy dotyczące eksploatacji i konserwacji. Koordynował również zespół prawników doradzających przy licznych transakcjach połączeń i przejęć na polskim rynku odnawialnych źródeł energii (OZE).
Pracuje także dla klientów w kwestiach regulacyjnych związanych z funkcjonowaniem rynku energii elektrycznej i gazu, jak również uczestniczył w pracach nad przygotowywaniem zmian do instrukcji ruchu i eksploatacji sieci, a także doradzał przy zagadnieniach związanych z transgraniczną wymianą energii elektrycznej.
Piotr Zieliński
Dziennikarz, Forbes Women

Piotr Zieliński
Dziennikarz, Forbes Women
Dziennikarz magazynu Forbes Women, absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Polskiej Szkoły Reportażu. Przez wiele lat związany z telewizją TVN i programem Dzień dobry TVN, w którym jako wydawca zajmował się tematami społecznymi. Jego artykuły, wywiady i reportaże publikowały takie media jak „Gazeta Wyborcza”, „Newsweek Polska”, „Press”, „Forbes”, Onet.pl, WP.pl.
W latach 2020-2021 związany z Google News Lab, gdzie odpowiadał za szkolenia dziennikarzy w sześciu krajach Europy Środkowo-Wschodniej z nowoczesnych narzędzi, wykorzystywania technologii w dziennikarstwie, pracy z danymi, tworzenia wizualizacji i infografik, analizy i interpretacji trendów po tematy związane z fact-checking’iem. Współpracuje jako wykładowca z uczelniami wyższymi.
Sebastian Zieliński
CEO, Appsbow Sp. z o.o.

Sebastian Zieliński
CEO, Appsbow Sp. z o.o.
Architekt rozwiązań szkoleniowych w wirtualnej rzeczywistości (VR) dla przemysłu. Od 2014 roku czynnie współpracujący z największymi firmami przemysłowymi w Polsce i poza granicą. Całkowicie poświęcony idei Przemysł 4.0 oraz innowacyjnym rozwiązaniom dla sektorów paliwowych, chemicznych, wytwórczych oraz energetycznych.
Katarzyna Błachowicz
Wiceprezes Zarządu, Koordynator, Klaster Gospodarki Odpadowej i Recyklingu - Krajowego Klastra Kluczowego

Katarzyna Błachowicz
Wiceprezes Zarządu, Koordynator, Klaster Gospodarki Odpadowej i Recyklingu - Krajowego Klastra Kluczowego
Inicjuje, organizuje i wspiera w ramach Klastra m.in. działania na rzecz rozwoju innowacji, konkurencyjności, a przede wszystkim wzajemnej współpracy biznesowej pomiędzy firmami i instytucjami naukowymi związanymi z gospodarką odpadami i recyklingiem. Koordynuje działania Akademii Recyklingu, która zapewnia kompleksowe kształcenie pracowników, kadry zarządzającej i innych zainteresowanych osób firm i instytucji związanych z branżą zagospodarowania odpadów, recyklingu i gospodarki o obiegu zamkniętym, a także edukację społeczeństwa w tym zakresie. Aktywnie działa w Sektorowej Radzie ds. Kompetencji Sektora Odzysku Materiałowego Surowców, gdzie pełni funkcję zastępcy przewodniczącego. Jest ekspertem już w kolejnej trzeciej edycji programu Climate Leadership organizowanym przez UNEP/GRID-Warsaw Centre.
Z wykształcenia specjalista ds. ochrony środowiska. Przez przeszło 10 lat prowadziła czasopismo o tematyce recyklingu, a następnie zagadnieniach związanych z gospodarką o obiegu zamkniętym. Jako członek jury, brała udział w konkursach o tematyce związanej z ograniczaniem marnowania żywności, recyklingiem, edukacją ekologiczną, jak i gospodarce o obiegu zamkniętym. Oprócz tematyki związanej z gospodarką o obiegu zamkniętym, a w szczególności recyklingiem, bliskie są jej działania związane ze zrównoważonym rozwojem.
Jest autorem licznych publikacji w zakresie recyklingu, odpadów, zrównoważonego rozwoju, a przede wszystkim gospodarki o obiegu zamkniętym. Organizuje lub występuje jako prelegent w branżowych debatach, konferencjach, warsztatach i wydarzenia. Jako ekspert bierze udział w konsultacjach i opiniowaniu aktów prawnych, strategii, planów związanych z szeroko rozumianą gospodarką odpadami.
Józef Węgrecki
Członek Zarządu ds. Operacyjnych, PKN ORLEN S.A.

Józef Węgrecki
Członek Zarządu ds. Operacyjnych, PKN ORLEN S.A.
Członek Zarządu PKN ORLEN S.A. od 23 marca 2018 roku. W okresie od 5 lutego do 23 marca 2018 roku był Członkiem Rady Nadzorczej delegowanym do czasowego wykonywania czynności Członka Zarządu ds. Inwestycji i Zakupów PKN ORLEN.
Jest absolwentem Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie – Wydział Maszyn Górniczo-Hutniczych.
Posiada uprawnienia do zasiadania w radach nadzorczych spółek Skarbu Państwa.
W latach 1978-1990 pracował w Zakładzie Remontowym Energetyki Kraków, gdzie pełnił funkcję Dyrektora ds. Technicznych (Członka Zarządu). Następnie w latach 1990-1993 w Spółce Pracowniczej REMAK Opole na stanowisku Wiceprezesa spółki. Od kwietnia 1993 do czerwca 2017 pełnił funkcję Prezesa, Członka Zarządu Spółki REMAK – KRAK Sp. z o.o.
W 2017 roku został mianowany Wiceprezesem Zarządu w spółce ENERGA Wytwarzanie S.A., gdzie odpowiadał za zarządzanie w zakresie eksploatacji turbin wodnych, wiatrowych, farm fotowoltaicznych, kogenerację, elektrownie węglowe oraz działalność w zakresie innowacji, pozyskiwania dla spółki aktywów ciepłowniczych i wyznaczania kierunków rozwoju.
Od 5 lutego 2018 roku delegowany do czasowego wykonywania czynności Członka Zarządu ds. Inwestycji i Zakupów w PKN ORLEN S.A., po czym w kwietniu został powołany na Członka Zarządu ds. Operacyjnych.
Interesuje się monitorowaniem i analizą najnowszych rozwiązań technicznych w zakresie energetyki – alternatywnymi źródłami energii i możliwościami ich wdrażania w przemyśle.
Jest odznaczony: Galicyjską Wielką Nagrodą Budownictwa za wkład w rozwój budownictwa; Odznaką Honorową za zasługi dla budownictwa; Złotym Medalem za długoletnią służbę; Odznaką Honoris Gratia – za działalność charytatywno-społeczną.
Sung Yong Jung
Vice President & Project Manager for Polimery Police PDH/PP Project, Hyundai Engineering

Sung Yong Jung
Vice President & Project Manager for Polimery Police PDH/PP Project, Hyundai Engineering
Armen Konrad Artwich
Członek Zarządu ds. Korporacyjnych, PKN ORLEN S.A.

Armen Konrad Artwich
Członek Zarządu ds. Korporacyjnych, PKN ORLEN S.A.
Członek Zarządu PKN ORLEN od 1 września 2018 r.
Radca prawny, ukończył z wyróżnieniem studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, a także studia z zakresu finansów i rachunkowości w Szkole Głównej Handlowej. Studiował także prawo spółek i prawo handlowe na University of Sheffield, School of Law. Aplikację radcowską ukończył w Okręgowej Izbie Radców Prawnychw Warszawie.
Od stycznia do sierpnia 2018 roku dyrektor Departamentu Prawnego Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Wcześniej, w latach 2016-2018 jako zastępca dyrektora Departamentu Doskonalenia Regulacji Gospodarczych Ministerstwa Rozwoju odpowiadał m.in. za projekty legislacyjne z obszaru prawa gospodarczego oraz za nadzór merytoryczny nad Głównym Urzędem Miar oraz Polskim Centrum Akredytacji. Jednocześnie w latach 2016 – 2018 członek Komisji Nadzoru Finansowego (przedstawiciel ministra właściwego ds. gospodarki).
W latach 2011–2016 zatrudniony w Obszarze Prawnym Banku Zachodniego WBK S.A., gdzie odpowiadał za obsługę prawną bankowości inwestycyjnej w Pionie Global Banking & Markets. Absolwent XVIII Szkoły Liderów Społeczeństwa Obywatelskiego. Za działalność pro publico bono odznaczony m.in. Złotym Krzyżem Zasługi i nagrodą Fundacji Polcul.
Pełni także funkcję Przewodniczącego Rady Grupy Kapitałowej ORLEN.
Iwona Bazan-Próchniewicz
Kierownik Projektu, Dział Projektów Strategicznych, Obszar Strategii i Innowacji oraz Relacji Inwestorskich, PKN ORLEN S.A.

Iwona Bazan-Próchniewicz
Kierownik Projektu, Dział Projektów Strategicznych, Obszar Strategii i Innowacji oraz Relacji Inwestorskich, PKN ORLEN S.A.
Od 2020 roku pracuje w Dziale Projektów Strategicznych PKN ORLEN, gdzie pełni funkcję lidera strumienia digitalizacji procesów korporacyjnych. Odpowiedzialna m.in. za operacjonalizację Strategii ORLEN 2030 w obszarze IT oraz opracowanie koncepcji wdrożenia technologii 5G. Ekspert w zespole projektu PoC prywatnej przemysłowej sieci 5G w zakładzie w Płocku. Współautorka raportu „Nie ma dekarbonizacji bez digitalizacji”. Praktyk z 12-letnim doświadczeniem w branży telekomunikacyjnej.
Monika Płońska
Kierownik Projektu, Dział Zrównoważonego Rozwoju Biznesu, Obszar Strategii i Innowacji oraz Relacji Inwestorskich, PKN ORLEN S.A.

Monika Płońska
Kierownik Projektu, Dział Zrównoważonego Rozwoju Biznesu, Obszar Strategii i Innowacji oraz Relacji Inwestorskich, PKN ORLEN S.A.
Menadżer zarządzania zrównoważonym rozwojem w europejskich koncernach w sektorze naftowym, energetycznym i nawozowo-chemicznym. Członek Zespołu ds. Zrównoważonego Rozwoju i Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. Ekspert „Zielonego Przemysłu” w Fundacji Platforma Przemysłu Przyszłości. Wykładowca akademicki w dziedzinie ekonomii i zarządzania. Doktorantka w dyscyplinie zarządzania strategicznego zrównoważonym rozwojem. Posiada wieloletnie doświadczenie w opracowaniu i wdrażaniu strategii zrównoważonego rozwoju, zgodnych z założeniami Europejskiego Zielonego Ładu i Nowej Taksonomii UE, zarządzaniu kwestiami ESG i raportowaniu niefinansowym zgodnie z międzynarodowymi standardami (m.in. GRI, IIRC, TCFD). W Grupie ORLEN odpowiedzialna za opracowanie i wdrożenie strategii zrównoważonego rozwoju, ratingi i oceny ESG, przygotowanie koncernu do emisji green bonds i pozyskania zrównoważonego finansowania.
Wiesław Hałucha
Prezes Zarządu, Alventa S.A.

Wiesław Hałucha
Prezes Zarządu, Alventa S.A.
Ukończył studia ekonomiczne na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie w 1997 r. broniąc pracy magisterskiej „Kapitał zagraniczny w prywatyzacji sektora bankowego w Polsce w latach 1989-1996”. Jest absolwentem Wydziału Prawa Uniwersytetu Jagiellońskiego, które ukończył w 1999 r. broniąc pracę magisterską pt. „Tworzenie grupy bankowej na podstawie ustawy o „Łączeniu i grupowaniu niektórych banków w formie spółki akcyjnej”– podstawy prawne. Ukończył również studia podyplomowe w zakresie Zarządzania Grupą Kapitałową Szkoły Głównej Handlowej. Realizował studia Master of Business Administration na University of Minnesota w Stanach Zjednoczonych. Odbył liczne kursy i szkolenia z zakresu Zarządzania Grupą Kapitałową i Nadzoru Właścicielskiego.
Od wielu lat związany jest ze Spółką „Alventa” S.A. gdzie pełni funkcję Prezesa Zarządu. Twórca Grupy Kapitałowej „Alventa Invest”.
Radca w Izbie Przemysłowo-Handlowej w Krakowie.
Andrea Bonanni
Proposal Manager, NextChem

Andrea Bonanni
Proposal Manager, NextChem
Posiada około 20-letnie doświadczenie w branży rozwiązań opartych na bioproduktach, przemyśle tworzyw sztucznych i energetycznym, w zakresie różnorodnych obszarów, m.in. Technology Development, Worldwide Strategic Projects Management, Execution and Operations, w różnych sektorach: od ropy i gazu po petrochemię i źródła odnawialne, w rozmaitych modelach realizacji zarówno po stronie klientów/operatorów, jak i wykonawców.
Posiada tytuł magistra inżyniera w dziedzinie inżynierii chemicznej. Swoją karierę zawodową rozpoczął w firmie Technip jako inżynier procesu, następnie przeniósł się do Grupy Mossi & Ghisolfi, gdzie zajmował się rozwojem technologii w dziedzinie rozwiązań opartych na biologii oraz prowadził kilka projektów w dziedzinie rozwiązań opartych na bioproduktach i tworzywach sztucznych. Następnie rozpoczął pracę w Kinetics Technology, a w końcu w NextChem - spółkach należących do Grupy Maire Tecnimont, gdzie wdraża inicjatywy związane z gospodarką cyrkularną i transformacją energetyczną.
Krzysztof Cichocki
Partner, Radca Prawny, Kancelaria Sołtysiński Kawecki & Szlęzak

Krzysztof Cichocki
Partner, Radca Prawny, Kancelaria Sołtysiński Kawecki & Szlęzak
Specjalizuje się w prawie energetycznym oraz projektach budowlanych i infrastrukturalnych.
W SK&S pracuje od 1998 roku, a w roku 2009 został partnerem w kancelarii. Szczególnie szerokie doświadczenie zdobył przy realizacji projektów przemysłowych (greenfield) w specjalnych strefach ekonomicznych. Doradza w kontraktach budowlanych (EPC, FIDIC i non–FIDIC) zakładów przemysłowych, elektrowni oraz obiektów infrastrukturalnych. Specjalista w zakresie rynku odnawialnych źródeł energii (OZE). Jest prawnikiem rekomendowanym w dziedzinie prawa energetycznego przez Legal 500, IFLR1000 oraz Who's Who Legal.
Arkadiusz Majoch
Dyrektor, Biuro Innowacji i Rozwoju Nowych Technologii, Obszar Strategii i Innowacji oraz Relacji Inwestorskich, PKN ORLEN S.A.

Arkadiusz Majoch
Dyrektor, Biuro Innowacji i Rozwoju Nowych Technologii, Obszar Strategii i Innowacji oraz Relacji Inwestorskich, PKN ORLEN S.A.
Od 2019 – Dyrektor Biura Innowacji i Rozwoju Nowych Technologii PKN ORLEN; w 2015 dołączył do PKN ORLEN na stanowisko Kierownika Zespołu ds. Paliw i Normalizacji w Obszarze Technologii.
Z wykształcenia chemik z tytułem Politechniki Warszawskiej oraz absolwent studiów MBA. Posiada szeroką wiedzę w zakresie chemii i technologii produkcji paliw. W trakcie studiów doktoranckich w Instytucie Technicznym Wojsk Lotniczych zajmował się aspektami eksploatacyjnymi magazynowania paliw lotniczych. Doświadczony w obszarach realizacji projektów, zarządzania i nadzoru; w tym zasiada w Radach Nadzorczych Spółek GK ORLEN oraz Radach Naukowych Instytutów Sieci Badawczej - Łukasiewicz.
Biznesowo sprawuje nadzór nad projektami badawczo-rozwojowymi i innowacyjnymi w PKN ORLEN oraz Centrum Badawczo-Rozwojowym PKN ORLEN w Płocku, a segmentowo nad działalnością B+R+I w Grupie ORLEN. Członek Rady Programowej Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii PW, Rady Przedsiębiorców Wydziału Inżynierii Mechanicznej i Okrętownictwa PG, Komitetu Badań i Innowacji oraz licznych Komitetów Sterujących projektów PKN ORLEN w tym Projektu NEON - Wspólnego Przedsięwzięcia z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju.
Francesca Dignani
Sales & Proposal Manager, Kinetics Technology

Francesca Dignani
Sales & Proposal Manager, Kinetics Technology
Posiada 20-letnie doświadczenie w branży energetycznej obejmującej: Business Development, Strategic Projects Planning, Execution and Operations, w różnych sektorach energetycznych, od ropy i gazu po energetykę i odnawialne źródła energii.
Zdobyła tytuł magistra inżyniera chemii oraz Executive MBA. Swoją karierę w sektorze generalnego wykonawstwa rozpoczęła w firmie Technip jako inżynier procesu, następnie przeniosła się do Enel Group, gdzie kierowała rozwojem kilku projektów dla Carbon Strategy Unit, następnie do BP Alternative Energies, a w końcu do Kinetics Technology, spółce należącej do Maire Tecnimont Group, zajmującej się działalnością sprzedażową ze szczególnym uwzględnieniem inicjatyw związanych z transformacją energetyczną.
Kamil Orzeł
Dyrektor Departamentu Regulacji, KGHM Polska Miedź S.A.

Kamil Orzeł
Dyrektor Departamentu Regulacji, KGHM Polska Miedź S.A.
Pełnił na przestrzeni 2021 roku funkcję zastępcy dyrektora Departamentu Analiz Regulacyjnych i Strategicznych KGHM Polska Miedź S.A., a w styczniu 2022 roku został dyrektorem Departamentu Regulacji. Od 2014 roku pełni mandat Radnego Dzielnicy Ursynów m.st. Warszaw, gdzie w kadencji 2014-2018 pełnił funkcję Przewodniczącego Komisji Kultury i Komunikacji Społecznej. W okresie od stycznia 2019 do czerwca 2020 roku pełnił funkcję członka zarządu Fundacji Republikańskiej, a od grudnia 2011 do kwietnia 2016 był partnerem zarządzającym w K&K Media Solutions Sp. z o.o.
Pan Orzeł ukończył studia magisterskie na kierunku nauki polityczne na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, a także studia podyplomowe w Centrum Studiów Samorządu Terytorialnego i Rozwoju Lokalnego Uniwersytetu Warszawskiego.
Michał Łukawski
Sustainability Manager, Dow Packaging and Specialty Plastics, Dow Polska Sp. z o.o.

Michał Łukawski
Sustainability Manager, Dow Packaging and Specialty Plastics, Dow Polska Sp. z o.o.
Absolwent Katedry Chemii i Technologii Polimerów Politechniki Warszawskiej. Od 10 lat związany z szeroko pojętym przemysłem tworzyw sztucznych. Doświadczenie zawodowe zdobywał jako specjalista ds. rozwoju aplikacji oraz sprzedaży w firmie Dupont, doradca techniczny w dystrybucji tworzyw sztucznych (Telko Polska) oraz dziale modyfikacji radiacyjnej polimerów Instytutu Chemii i Technik Jądrowych. Do Dow dołączył w 2018 r. w wyniku fuzji z firmą DuPont. Odpowiada za relacje z kluczowymi klientami oraz sprzedaż produktów firmy Dow w krajach Nordyckich.
Swoje doświadczenie zawodowe wykorzystuje również do prowadzenia działalności edukacyjnej nt. zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska. Ekologia stała się dla niego nie tylko sposobem na pracę ale również na rozwój pasji. Konsultował m.in. cykl felietonów Stanisława Łubieńskiego „Śmieć Miesiąca” do Dwutygodnika oraz „Książkę o śmieciach” tego samego autora. Po godzinach fotografuje przyrodę i opiekuje się dzikimi pszczołami.
dr hab. inż. Andrzej Plichta
Profesor Uczelni, Pełnomocnik dziekana ds. współpracy z przemysłem, Wydział Chemiczny Politechniki Warszawskiej

dr hab. inż. Andrzej Plichta
Profesor Uczelni, Pełnomocnik dziekana ds. współpracy z przemysłem, Wydział Chemiczny Politechniki Warszawskiej
Pełnomocnik dziekana ds. współpracy z przemysłem na Wydziale Chemicznym i nauczyciel akademicki w Katedrze Chemii i Technologii Polimerów Politechniki Warszawskiej. Specjalizuje się w kontrolowanej syntezie polimerów, w tym kopolimerów blokowych i polimerów rozgałęzionych jako materiałów funkcjonalnych. Od kilkunastu lat zajmuje się tematyką biopolimerów syntetycznych, włączając syntezę, modyfikację fizyczną i chemiczną oraz (reaktywne) przetwórstwo tych materiałów, w tym blend i kompozytów głównie na bazie PLA. W tych tematach realizował projekty POIG, PBS i NCN oraz POIR - jako konsorcjant. Jest współautorem ponad 50 publikacji naukowych w czasopismach z listy filadelfijskiej oraz 13 patentów. Sprawuje opiekę nad doktorantami akademickimi i wdrożeniowymi. Jest członkiem PTChem, Stałego Komitetu Kongresu Technologii Chemicznej oraz Sekcji Materiały Niemetalowe KIMiM PAN. W latach 2007-2009 przebywał na stażu podoktorskim w Carnegie Mellon University w Pittsburghu (PA), USA.
Dr Martin Brudermüller
Przewodniczący Europejskiej Rady Przemysłu Chemicznego (Cefic)

Dr Martin Brudermüller
Przewodniczący Europejskiej Rady Przemysłu Chemicznego (Cefic)
Od maja 2018 r. Martin Brudermüller jest Przewodniczącym Rady Dyrektorów Wykonawczych BASF SE.
Brudermüller został członkiem Rady Dyrektorów Wykonawczych w 2006 roku.
Od 2006 do 2015 roku pracował w siedzibie w Hong Kongu i był odpowiedzialny za region Azji i Pacyfiku oraz segment tworzyw sztucznych. Od 2011 roku pełnił funkcję Wiceprzewodniczącego Rady Dyrektorów Wykonawczych BASF SE.
Od maja 2015 r. do stycznia 2021 r. pełnił funkcję dyrektora ds. technicznych (CTO) w BASF SE.
Brudermüller rozpoczął swoją karierę w BASF w 1988 roku w Laboratorium Amoniaku. Po okresie pracy w B+R Brudermüller zajmował różne stanowiska w grupie BASF: Manager in New Business Development/Marketing Intermediates, Head of Sales Intermediates for Pharma industry at BASF Italia Spa, Milan/Italy, Staff to the Vice Chairman of the Board of Executive Directors, Director Production Fat-Soluble Vitamins Fine Chemicals Operating Division, Senior Vice President of Strategic Planning of BASF Group and President of the Operating Division Functional Polymers..
Brudermüller urodził się w Stuttgarcie w Niemczech w 1961 roku. Od 1980 r. studiował chemię na Uniwersytecie w Karlsruhe w Niemczech, gdzie w 1985 r. uzyskał tytuł magistra. Po uzyskaniu doktoratu w Karlsruhe w 1987 r. odbył staż podoktorski na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley w Stanach Zjednoczonych.
Konrad Raszewski
Dyrektor Biura Sprzedaży Tworzyw Sztucznych, ANWIL S.A.

Józef Łyczak
Senator Rzeczypospolitej Polskiej

Józef Łyczak
Senator Rzeczypospolitej Polskiej
Senator VI, IX i X kadencji.
W 1975 r. ukończył studia na Wydziale Zootechnicznym Akademii Rolniczo-Technicznej w Olsztynie.
W latach 1976-78 był zatrudniony w Państwowym Gospodarstwie Rolnym w Chodeczku jako kierownik zakładu rolnego. Od 1979 do 1991 r. pracował w Przedsiębiorstwie Obrotu Zwierzętami Hodowlanymi we Włocławku na stanowisku zastępcy dyrektora handlowego. Od 1991 r. prowadzi własne gospodarstwo rolne o profilu roślinnym.
Od 1998 do 2004 r. sprawował mandat radnego Rady Powiatu Aleksandrowskiego, w latach 2008-15 był członkiem zarządu tej rady.
Jest członkiem Związku Dzierżawców i Pracowników Rolnych.
W Senacie X kadencji jest:
- członkiem Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi,
- wiceprzewodniczącym Komisji Środowiska.
Należy do Prawa i Sprawiedliwości. Jest wiceprzewodniczącym zarządu okręgowego PiS w Toruniu.
Michał Bielski
Sekretariat Programu "Odpowiedzialność i Troska"

Michał Bielski
Sekretariat Programu "Odpowiedzialność i Troska"
Absolwent Wydziału zarządzania i marketingu Uniwersytetu Łódzkiego. Specjalista do spraw marketingu, komunikacji i CSR. Koordynator działań Programu „Odpowiedzialność i Troska” w Polsce.
Paweł Sławiński
Dyrektor, Obszar Produkcji Nawozów i Tworzyw, Anwil S.A.

Klaudia Kleps
Koordynator Pionu Rzecznictwa i Legislacji, Senior Ekspert, Polska Izba Przemysłu Chemicznego

Klaudia Kleps
Koordynator Pionu Rzecznictwa i Legislacji, Senior Ekspert, Polska Izba Przemysłu Chemicznego
Od 2014 r. jest członkiem zespołu Polskiej Izby Przemysłu Chemicznego. Od 2016 roku Przewodnicząca Kapituły Programu „Odpowiedzialność i Troska” (Responsible Care).
W Polskiej Izbie Przemysłu Chemicznego m.in. odpowiada za: koordynowanie prac Działu Rzecznictwa i Legislacji, koordynowanie prac Komisji Środowiska, opracowywanie stanowisk, opinii w zakresie ochrony środowiska i innowacji, współpracę z administracją rządową w zakresie legislacji unijnej i krajowej, koordynację działań związanych z realizacją Programu „Odpowiedzialność i Troska” współpracę z CEFIC w zakresie udziału w pracach kilkunastu grup roboczych dotyczących legislacji środowiskowej, innowacji oraz Programu Responsible Care.
Absolwentka Wydziału Inżynierii Środowiska Politechniki Warszawskiej z tytułem mgr. inż. specjalizacji Ciepłownictwo, Ogrzewnictwo, Wentylacja, a także Podyplomowych Studiów Menedżerskich w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Posiada praktyczne doświadczenie w projektowaniu, obliczeniach i analizach inżynierskich instalacji technologicznych oraz sanitarnych.
Sławomir Sobkiewicz
Dyrektor Jednostki Biznesowej Energetyka, Grupa Azoty ZAK S.A.

Sławomir Sobkiewicz
Dyrektor Jednostki Biznesowej Energetyka, Grupa Azoty ZAK S.A.
Od ponad 30 lat związany z branżą chemiczną. Absolwent Wydziału Zarządzania i Inżynierii Produkcji Politechniki Opolskiej oraz studiów podyplomowych na Politechnice Krakowskiej i Szkole Głównej Handlowej w Warszawie (w zakresie zarządzania bezpieczeństwem informacji).
Od 1995 r. pracownik Grupy Azoty ZAK S.A. Od początku związany z Jednostką Biznesową Energetyka, w ramach której nabywał doświadczenie na wydziałach produkcyjnych oraz w biurze zakupów jednostki. Uczestniczył w wielu kluczowych dla Spółki procesach inwestycyjnych, takich jak Nowa Elektrociepłownia, wymiana odcinków sieci wody pitnej, przemysłowej, grzewczej oraz projekty poprawiające efektywność energetyczną.
Był odpowiedzialny za wdrożenie Systemu Zarządzania Energią zgodnie z ISO 50001:2018 i rozwiązań systemowych wynikających z ustawy o Krajowym Systemie Cyberbezpieczeństwa.
W 2021 r. powołany przez Zarząd do zadania utworzenia Dolnośląskiej Doliny Wodorowej. Od lutego 2022 r. Prezes Zarządu stowarzyszenia.
dr inż. Sylwia Pawlak
Dyrektor ds. Innowacji, Grupa LOTOS S.A.

dr inż. Sylwia Pawlak
Dyrektor ds. Innowacji, Grupa LOTOS S.A.
Absolwentka Wydziału Fizyki i Informatyki Stosowanej Akademii Górniczo-Hutniczej, jak również The Vienna University of Technology. Doktor nauk technicznych z doświadczeniem zarówno naukowym, jak i biznesowym. Studium doktoranckie ukończyła w Instytucie Metalurgii i Inżynierii Materiałowej Polskiej Akademii Nauk (IMIM PAN). Karierę zawodowa rozpoczęła od pracy w IMIM PAN, a następnie we Wrocławskim Centrum Badań (obecnie PORT), gdzie odpowiedzialna była za biznesowy oraz naukowy obszar działalności laboratorium dyfrakcji rentgenowskiej. Od 2018 roku związana zawodowo z Energa S.A., gdzie odpowiedzialna była za koordynację działań w obszarze badawczo-rozwojowym i innowacyjnym, wsparcie merytoryczne w obszarze nowych technologii energetycznych oraz zarządzanie portfelem projektów strategicznych w Grupie. Od września 2019 roku dyrektor ds. Innowacji w Grupie LOTOS S.A. odpowiedzialna m.in. funkcjonowanie systemu zarządzania innowacjami, obszar pozyskiwania funduszy na innowację oraz własność intelektualną.
Marlena Tryka
Zastępca Dyrektora Departamentu Innowacji i Polityki Przemysłowej, Ministerstwo Rozwoju i Technologii

Marlena Tryka
Zastępca Dyrektora Departamentu Innowacji i Polityki Przemysłowej, Ministerstwo Rozwoju i Technologii