Prelegenci X Kongresu Polska Chemia 2023
Magdalena Adamów
Dyrektor Transportu, Brenntag Polska

Magdalena Adamów
Dyrektor Transportu, Brenntag Polska
W Brenntag CEE odpowiada za całokształt procesów transportowych. Koordynuje działania związane z realizacją wszystkich projektów wewnętrznych oraz zewnętrznych w zakresie transportu w ramach regionu.
Z wykształcenia mgr inż. zarządzania i marketingu oraz manager logistyki. Ukończyła Leadership Programme organizowany przez brytyjską Hult International Business School ( Ashridge). Przez ponad dwie dekady związana z transportem w branży chemicznej. Od wielu lat zarządza kilkunastoosobowym zespołem planującym, organizującym i nadzorującym transporty we wszystkich gałęziach, od drogowego, poprzez kolejowy i morski.
W latach 2009- 2019 aktywny doradca do spraw bezpieczeństwa w zakresie transportu drogowego ADR.
Kluczowy SAP ekspert i użytkownik w Brenntag odpowiadający za obszar logistyki w SAP R3 for HANA dla Polski, Litwy i Łotwy.
Pasjonatka rozwiązań IT w transporcie, współtwórca narzędzi do nadzorowania dostaw w ramach autorskich rozwiązań firmy. Była szefem zespołów wdrożeniowych w wielu projektach w obszarze transportu oraz logistyki, między innymi Door Management, Commecial Value czy automatycznego zgłaszania towarów nadzorowanych SENT. Odpowiedzialna za wdrożenie dwóch systemów TMS do planowania tras transportowych i optymalnego doboru przewoźników, a także współautorka projektu połączenia interfejsów operatorów logistycznych z SAP i TMS.
Oprócz tematyki związanej z transportem, bliskie są jej działania związane ze zrównoważonym rozwojem oraz aktywności biznesowej kobiet.
Patryk Antonik
Kierownik Biura Ryzyka Regulacyjnego, ANWIL

Patryk Antonik
Kierownik Biura Ryzyka Regulacyjnego, ANWIL
Ekonomista, ekspert ds. ryzyka regulacyjnego, trener i wykładowca uniwersytecki z doświadczeniem na międzynarodowych rynkach kapitałowych.
Przed rozpoczęciem pracy w ANWIL zdobył międzynarodowe doświadczenie zawodowe jako wicedyrektor Departamentu Instrumentów Marketingowych w Polskiej Organizacji Turystycznej, dyrektor ds. Międzynarodowych w Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy, Doradca Finansowy w Open Finance i BOŚ Bank oraz ekonomista i analityk w nowojorskich bankach inwestycyjnych Bear Stearns & Co. i J.P. Morgan.
Absolwent Temple University Japan oraz The City University of New York.
Armen Artwich
Członek Zarządu ds. Korporacyjnych, PKN ORLEN

Armen Artwich
Członek Zarządu ds. Korporacyjnych, PKN ORLEN
Armen Konrad Artwich jest Członkiem Zarządu PKN ORLEN od 1 września 2018 roku.
Armen Konrad Artwich jest radcą prawnym. Ukończył z wyróżnieniem studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, a także studia z zakresu finansów i rachunkowości w Szkole Głównej Handlowej. Studiował także prawo spółek i prawo handlowe na University of Sheffield, School of Law. Aplikację radcowską ukończył w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie.
Od stycznia do sierpnia 2018 roku dyrektor Departamentu Prawnego Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Wcześniej, w latach 2016-2018 jako zastępca dyrektora Departamentu Doskonalenia Regulacji Gospodarczych Ministerstwa Rozwoju odpowiadał m.in. za projekty legislacyjne z obszaru prawa gospodarczego oraz za nadzór merytoryczny nad Głównym Urzędem Miar oraz Polskim Centrum Akredytacji. Jednocześnie w latach 2016 – 2018 członek Komisji Nadzoru Finansowego (przedstawiciel ministra właściwego ds. gospodarki).
W latach 2011 – 2016 zatrudniony w Obszarze Prawnym Banku Zachodniego WBK S.A., gdzie odpowiadał za obsługę prawną bankowości inwestycyjnej w Pionie Global Banking & Markets. Absolwent XVIII Szkoły Liderów Społeczeństwa Obywatelskiego. Za działalność pro publico bono odznaczony m.in. Złotym Krzyżem Zasługi i nagrodą Fundacji Polcul.
dr inż. Paweł Bielski
Dyrektor, Sieć Badawcza Łukasiewicz - ICHP

dr inż. Paweł Bielski
Dyrektor, Sieć Badawcza Łukasiewicz - ICHP
Całe życie zawodowe związany z przemysłem chemicznym, zwłaszcza w obszarach strategii i rozwoju. Pracował w Grupie Azoty S.A., Grupa Azoty - Zakłady Azotowe „Puławy” S.A., wcześniej zatrudniony w Mennicy Państwowej S.A., Mennicy – Metale Szlachetne S.A. oraz Endress + Hauser Polska Sp. z o.o.
Absolwent Wydziału Inżynierii Chemicznej i Procesowej Politechniki Warszawskiej, na którym uzyskał następnie stopień doktora nauk technicznych. Ukończył również studia podyplomowe w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie na kierunku Zarządzanie oraz program The Strategic Leadership Academy w ICAN Institute.
All professional life associated with the chemical industry, especially in the scope of strategy and development. Has worked in Grupa Azoty S.A., Grupa Azoty - Zakłady Azotowe "Puławy" S.A., Mennica Państwowa S.A., Mennica - Metale Szlachetne S.A. and Endress + Hauser Polska Sp. z o.o.
Graduated at Warsaw University of Technology, Faculty of Chemical and Process Engineering with a PhD degree. He also completed postgraduate studies at Warsaw School of Economics in the field of Management and the Strategic Leadership Academy program at the ICAN Institute.
Katarzyna Bieńkowska
Group HR Director, CIECH

Katarzyna Bieńkowska
Group HR Director, CIECH
Katarzyna Bieńkowska – Group HR Director w CIECH to HR Executive z bogatym doświadczeniem w zarządzaniu kapitałem ludzkim zdobytym zarówno w polskich jak i międzynarodowych firmach z takich branż jak: usługi finansowe, telekomunikacja, media, farmacja i przemysł chemiczny. Skutecznie rozwija strategie HR oparte na ludziach, aby budować silne kultury organizacyjne wspierające realizację celów biznesowych. Posiada doświadczenie w transformowaniu organizacji i przekształcaniu ich od start-upu do w pełni dojrzałych struktur zorientowanych zarówno na ludzi, jak i na wyniki biznesowe.
Katarzyna Błachowicz
Wiceprezes Zarządu, Koordynator, Klaster Gospodarki Odpadowej i Recyklingu - Krajowego Klastra Kluczowego

Katarzyna Błachowicz
Wiceprezes Zarządu, Koordynator, Klaster Gospodarki Odpadowej i Recyklingu - Krajowego Klastra Kluczowego
Inicjuje, organizuje i wspiera w ramach Klastra m.in. działania na rzecz rozwoju innowacji, konkurencyjności, a przede wszystkim wzajemnej współpracy biznesowej pomiędzy firmami i instytucjami naukowymi związanymi z gospodarką odpadami i recyklingiem. Koordynuje działania Akademii Recyklingu, która zapewnia kompleksowe kształcenie pracowników, kadry zarządzającej i innych zainteresowanych osób firm i instytucji związanych z branżą zagospodarowania odpadów, recyklingu i gospodarki o obiegu zamkniętym, a także edukację społeczeństwa w tym zakresie. Aktywnie działa w Sektorowej Radzie ds. Kompetencji Sektora Odzysku Materiałowego Surowców, gdzie pełni funkcję zastępcy przewodniczącego. Jest ekspertem już w kolejnej trzeciej edycji programu Climate Leadership organizowanym przez UNEP/GRID-Warsaw Centre.
Z wykształcenia specjalista ds. ochrony środowiska. Przez przeszło 10 lat prowadziła czasopismo o tematyce recyklingu, a następnie zagadnieniach związanych z gospodarką o obiegu zamkniętym. Jako członek jury, brała udział w konkursach o tematyce związanej z ograniczaniem marnowania żywności, recyklingiem, edukacją ekologiczną, jak i gospodarce o obiegu zamkniętym. Oprócz tematyki związanej z gospodarką o obiegu zamkniętym, a w szczególności recyklingiem, bliskie są jej działania związane ze zrównoważonym rozwojem.
Jest autorem licznych publikacji w zakresie recyklingu, odpadów, zrównoważonego rozwoju, a przede wszystkim gospodarki o obiegu zamkniętym. Organizuje lub występuje jako prelegent w branżowych debatach, konferencjach, warsztatach i wydarzenia. Jako ekspert bierze udział w konsultacjach i opiniowaniu aktów prawnych, strategii, planów związanych z szeroko rozumianą gospodarką odpadami.
Katarzyna Byczkowska
Prezeska Zarządu, BASF Polska

Katarzyna Byczkowska
Prezeska Zarządu, BASF Polska
Ukończyła studia na Politechnice Wrocławskiej (Magister inżynierii chemicznej) oraz studia MBA na Uniwersytecie w Calgary. Przez 10 lat pracowała dla Dow Chemical na różnych stanowiskach w Warszawie i Londynie, a karierę w BASF rozpoczęła w 2005 roku jako Kierownik Sprzedaży na Europę Północną, w Wielkiej Brytanii.
Następnie pełniła funkcje komercyjne w Ludwigshafen, w Niemczech (2006-2007) oraz w Warszawie, gdzie objęła stanowisko Dyrektora Handlowego EUC i Rosji (2008-2012).
W latach 2013-2017 została oddelegowana do Barcelony, gdzie pełniła rolę Vice President, Sales & Regional Market Development Iberia. Lata 2017-18 spędziła we Wiedniu jako Head of Controlling and Projects na Europę Centralną.
Po powrocie do Polski w maju 2018 roku Katarzyna Byczkowska objęła stanowisko Dyrektor Zarządzającej BASF Polska, spółki, która jest wśród największych krajowych oddziałów koncernu BASF w Europie. Obecnie BASF Polska to ponad 740 pracowników i ponad 1 miliard 500 milionów EUR obrotu (2022).
Katarzyna jest także obecnie aktywna w Zespole Diversity & Inclusion BASF na region EMEA.
Graduate of Wrocław Univesity of Technology (chemical engineering processes) and Calgary University (MBA studies).
She has spent 10 years in DOW Chemical on various positions in Warsaw and London. Katarzyna has started BASF career in 2005 in UK as a Head of Sales for UK & Nordics. Next 2 years Mrs. Byczkowska spent in Ludwigshafen (BASF Headquarter) and following years (2008-2012) in Warsaw on the position of Head of Sales for EUC & Russia.
In 2013-2017 she has been delegated to Spain as a Vice President, Sales & Regional Market Development Iberia. And finally in 2017-18 Mrs. Byczkowska came to Vienna to work as a Head of Controlling and Projects for Central Europe.
After coming back to Poland (May 2018) Katarzyna Byczkowska started her job as a Managing Director BASF Polska which is still one of the largest BASF legal entities in Europe. Currently BASF Polska has more than 740 employees and generates sales on the level of 1 billion 500 million EUR (2022).
Katarzyna is currently active in Diversity&Inclusion Team in BASF for EMEA region.
Grzegorz Czul
Prezes Zarządu, Fluor

Grzegorz Czul
Prezes Zarządu, Fluor
Po ukończeniu studiów w roku 1985 na Politechnice Śląskiej w Gliwicach na Wydziale Mechanicznym, rozpoczął pracę na stanowisku inżyniera ds. orurowania w Biurze Projektów i Realizacji Inwestycji "Prosynchem" (obecnie Fluor S.A.). Następnie przeszedł przez wszystkie szczeble kariery zawodowej będąc inżynierem prowadzącym branżę oraz kierownikiem projektów. Swoje ponad 35-cioletnie doświadczenie zawodowe zdobył poprzez zaangażowanie w projekty petrochemiczne, rafineryjne, energetyczne i chemiczne. Wiedzę z zakresu kierowania dużymi zespołami pozyskał między innymi w czasie oddelegowań do pracy w biurach korporacji Fluor w USA, Holandii i Wielkiej Brytanii oraz zarządzając zespołem w Gliwicach przy realizacji projektów wykonywanych między kilkoma biurami Fluor. Zainteresowania: bazy danych, rower, turystyka.
Rafał Frączek
Prezes, EKO-KONSULT

Rafał Frączek
Prezes, EKO-KONSULT
Rafał Frączek - prezes EKO-KONSULT sp. z o.o. - firmy ekspercko-konsultingowej będącej częścią Grupy Technologicznej ASE. Wcześniej wieloletni dyrektor Działu Analiz Technicznych ASE. Doświadczony specjalista-praktyk, autor wielu ekspertyz i analiz z zakresu bezpieczeństwa, artykułów technicznych oraz prelegent konferencji naukowo-technicznych. Prowadził liczne szkolenia z zakresu bezpieczeństwa wybuchowego, procesowego i funkcjonalnego. Certyfikowany specjalista bezpieczeństwa funkcjonalnego (EXIDA-CFSP).
dr inż. Maciej Gis
Kierownik Biura Komunikacji, Rzecznik Prasowy, Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych

dr inż. Maciej Gis
Kierownik Biura Komunikacji, Rzecznik Prasowy, Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych
Tytuł magistra inżyniera uzyskał wydziale Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej. Stopień doktora nauk technicznych obronił na wydziale Inżynierii Transportu Politechniki Poznańskiej. Ścieżka zawodowa Macieja Gisa skupia się na kwestiach naukowych. W Instytucie Transportu Samochodowego zajmował się szeroko pojętą tematyką ochrony środowiska w sektorze transportu. Poza pracą naukową Pan Maciej Gis rozwijał swoje zainteresowania aktywnie działając jako dziennikarz w czasopismach i na portalach o tematyce motoryzacyjnej. Obecnie piastuje stanowisko kierownika biura komunikacji w Polskim Stowarzyszeniu Paliw Alternatywnych oraz jest Kierownikiem kampanii elektromobilni.pl.
Andreas Golombek
Prezes Zarządu, Go&Management

Andreas Golombek
Prezes Zarządu, Go&Management
Ekspert ds. Engineering & Construction w branży chemicznej, rafineryjnej petrochemicznej i energetycznej, skutecznie wspierający jednostki decyzyjne w realizacji wysokobudżetowych inwestycji.
W swojej karierze występował jako członek kadry zarządzającej w międzynarodowych koncernach m.in. AEG, CEGELEC, ALSTOM, LURGI AG, Air Liquide Global E&C Solution. Obecnie w ramach firmy go&management, której jest założycielem i Prezesem, we współpracy z Hexagon Wystrach, z powodzeniem wdraża technologie wodorowe na rynek polski, a po powołaniu spółki go&biogas, wraz z partnerską firmą EnviTec Biogas AG, realizuje także projekty biogazowe i biometanowe.
Jest członkiem wielu branżowych stowarzyszeń, w tym Polskiej Izby Przemysłu Chemicznego, Wielkopolskiej Platformy Wodorowej, Świętokrzyskiego Klastra Wodorowego, Polskiej Organizacji Biometanu oraz Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej AHK. Aktualnie pełni funkcję Przewodniczącego Rady Nadzorczej UNIMOT S.A.
Michał Gołębiowski
Industry Advisor for Energy, Microsoft Polska

Michał Gołębiowski
Industry Advisor for Energy, Microsoft Polska
Odpowiada za rozwój współpracy z sektorem energetyczneym w Polsce. Posiada wieloletnie doświadczenie związane ze wsparciem strategii transformacyjncyh i optymalizacji biznesowej zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi pormiotów branż Utilities i Oil&Gas. Wcześniej w ramach administracji publicznej odpowiadał m. in. za nadzór nad projektami inwestycyjnymi o strategicznym znaczeniu dla bezpieczństwa energetycznego oraz był zaangażowany w projekty legislacyjne i negocjacje międzynarodowe istotne z puntku widzenia rynku energii.
Responsible for the development of cooperation with the energy sector in Poland. He has many years of experience in supporting transformation strategies and business optimization with advanced technological solutions for Utilities and Oil & Gas industries. Previously, in public administration, he was responsible, among others, for supervision over investment projects of strategic importance for energy security and was involved in legislative projects and international negotiations important from the point of view of the energy market.
Grzegorz Graczyk
Kierownik Sprzedaży, Tapflo Polska

Grzegorz Graczyk
Kierownik Sprzedaży, Tapflo Polska
Absolwent Wydziału Mechanicznego Politechniki Gdańskiej w zakresie Pomp i Strumienic oraz studiów podyplomowych dla Menadżerów Sprzedaży. Od zawsze tj. od 22 lat związany z pompami i układami pompowymi oraz kompleksowym doradztwem technicznym. W Tapflo Polska od 2001 roku początkowo jako Specjalista ds. Technicznych, a od 2005 r. jako Kierownik Działu Sprzedaży będącej polskim oddziałem organizacji Tapflo z siedzibą w Kungälv w Szwecji.
Grzegorz Graczyk to doświadczony Inżynier pompownictwa jak również skuteczny negocjator i dobry koordynator. W swoim portfolio posiada wiele skoordynowanych dostaw urządzeń do między innymi do zakładów z Grupy PCC, Grupy Orlen czy z Grupy Puławy. Wielokrotnie brał udział w uzgodnieniach zakresu umów jak również w uruchomieniach pomp i układów pompowych.
Dariusz Jachowicz
Prezes Zarządu, Grupa Technologiczna ASE

Dariusz Jachowicz
Prezes Zarządu, Grupa Technologiczna ASE
Dariusz Jachowicz ur. 6 czerwca 1962 w Gdańsku. Absolwent Wydziału Budowy Maszyn Politechniki Gdańskiej. Studiował również handel zagraniczny na Uniwersytecie Gdańskim.
W 1990 roku założył spółkę Automatic Systems Engineering (ASE).Od początku działalności firma specjalizowała się w inżynierskich rozwiązaniach dla przemysłu, szczególnie przeciwwybuchowych, zdobywając pozycje lidera na Polskim rynku. Dynamiczny rozwój firmy zaowocował w 2011 zakupem biura projektowego Biproraf co stanowiło zalążek Grupy Technologicznej ASE, która w 2023 roku liczy już 11 spólek, a w jej skład wchodzą już m. in Biuro Projektów Budownictwa Morskiego- Projmors, Eko-konsult, ASE ATEX, Squadron, Elmech-ASE czy Camino Project.
Obecnie Grupa Technologiczna ASE skupia swoją działalność wokół szeroko rozumianej transformacji energetycznej – Morskie farmy wiatrowe, technologie wodorowe, inteligentne zarzadzanie energią, alternatywne źródła energii.
Prywatnie Dariusz Jachowicz to aktywny zawodnik triathlonowy, maratończyk.
Darius Jachowicz b. June 6, 1962 in Gdańsk. A graduate of the Faculty of Mechanical Engineering at the Gdańsk University of Technology. He also studied foreign trade at the University of Gdańsk.
In 1990, he founded the Automatic Systems Engineering (ASE) company. From the beginning, the company specialized in engineering solutions for industry, especially explosion-proof ones, gaining the leading position on the Polish market. The dynamic development of the company resulted in the purchase of the Biproraf design office in 2011, which was the nucleus of the ASE Technology Group, which in 2023 already has 11 companies, and it already includes, among others, Biuro Projektów Budownictwa Morskiego- Projmors, Eko- Konsul, ASE ATEX, Squadron, Elmech-ASE or Camino Project.
Currently, the ASE Technology Group focuses its activities around the broadly understood energy transformation - Offshore wind farms, hydrogen technologies, intelligent energy management, alternative energy sources.
Privately, Dariusz Jachowicz is an active triathlete and marathon runner.
Michał Jaworski
Michał Jaworski, Dyrektor Strategii Technologicznej, Microsoft Polska

Michał Jaworski
Michał Jaworski, Dyrektor Strategii Technologicznej, Microsoft Polska
Pracownik z najdłuższym stażem polskiego oddziału Microsoft, w którym pracuje od września 1994 roku, obecnie na stanowisku dyrektora ds. strategii technologicznej (ang. National Technology Officer). Pełni jednocześnie funkcję Członka Zarządu Microsoft sp. z o.o. (od 2013). Wiceprezes Związku Pracodawców Technologii Cyfrowych Lewiatan. Regularnie publikuje w „IT Professional” i „IT w Administracji”.
Absolwent Politechniki Warszawskiej, wydziału Mechaniki Precyzyjnej (1985). Jeśli wrócił z podróży to znaczy, że już planuje następną. Najchętniej znalazłby czas na jeszcze jedną książkę lub dłuższy spacer z psem.
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/mijaworski/
Katarzyna Kaczorowska
Account and Distribution Manager, CE, DOW Polska

Katarzyna Kaczorowska
Account and Distribution Manager, CE, DOW Polska
Account and Distribution Manager w dziale Packaging and Specialty Plastics w Dow od 2019 roku. Zarządza sprzedażą surowców polietylenowych w regionie Europy Centralnej. Od lipca 2023 przejmie rolę Dyrektorki Zarządzającej Dow w Polsce.
Związana z Dow i sektorem chemicznym od ponad 20 lat, ma ponad 15 lat doświadczenia w finansach. Do 2019 roku pełniła funkcję Lead Credit Manager i była odpowiedzialna za zespół kredytowy w 18 krajach regionu CE. Zarządzała ryzykiem kredytowym firmy, jednocześnie wspierając wzrost biznesu w dynamicznie rozwijającym się regionie.
Ukończyła studia w Szkole Głownej Handlowej w Warszawie (magister ekonomii), stypendystka University of Otago w Nowej Zelandii, w 2008 roku zdobyła kwalifikację ACCA (Association of Chartered Qualified Accountants).
Zaangażowana w kwestie równości i inkluzywności, jest liderką Zespołu Inclusion and Diversity w regionie Europy Centralnej w Dow.
Account and Distribution Manager in Packaging and Specialty Plastics business at Dow since 2019.
Responsible for managing customers in 4 countries of Central Europe. Appointed as DOW Polska Sp. z o.o. Managing Director as of July 2023.
Over 20 years at Dow, 15+ years career in finance. Last role: Lead Credit Manager and Team Leader for 18 countries in Central Europe region, managing credit risk and accounts receivable exposure - limiting risk, while supporting business growth in a diverse and dynamic region.
Master’s degree in economics from Warsaw School of Economics, scholarship at University of Otago, New Zealand, since 2008 Member of Association of Chartered Qualified Accountants (ACCA).
Actively engaged in equality, inclusion and diversity topics as Inclusion and Diversity Leader in Central Europe region.
Klaudia Kleps
Koordynator Pionu Rzecznictwa i Legislacji, Senior Ekspert, Polska Izba Przemysłu Chemicznego

Klaudia Kleps
Koordynator Pionu Rzecznictwa i Legislacji, Senior Ekspert, Polska Izba Przemysłu Chemicznego
Od 2014 r. jest członkiem zespołu Polskiej Izby Przemysłu Chemicznego. Od 2016 roku Przewodnicząca Kapituły Programu „Odpowiedzialność i Troska” (Responsible Care). W Polskiej Izbie Przemysłu Chemicznego m.in. odpowiada za: koordynowanie prac Działu Rzecznictwa i Legislacji, koordynowanie prac Komisji Środowiska, opracowywanie stanowisk, opinii w zakresie ochrony środowiska (w szczególności dotyczących gospodarki wodnej, gospodarki odpadami oraz dokumentów BREF) i innowacji, współpracę z administracją rządową w zakresie legislacji unijnej i krajowej, koordynację działań związanych z realizacją Programu „Odpowiedzialność i Troska” współpracę z CEFIC w zakresie udziału w pracach siedmiu grup roboczych dotyczących legislacji środowiskowej, innowacji oraz Programu Responsible Care. Absolwentka Wydziału Inżynierii Środowiska Politechniki Warszawskiej z tytułem mgr. inż. specjalizacji Ciepłownictwo, Ogrzewnictwo, Wentylacja, a także Podyplomowych Studiów Menedżerskich w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Posiada praktyczne doświadczenie w projektowaniu, obliczeniach i analizach inżynierskich instalacji technologicznych oraz sanitarnych.
Krzysztof Kobyłka
Kierownik Programu Energia i Klimat, WiseEuropa

Krzysztof Kobyłka
Kierownik Programu Energia i Klimat, WiseEuropa
Kierownik Programu Energia i Klimat w WiseEuropa, absolwent studiów inżynierskich na kierunku Energetyka na Akademii Górniczo-Hutniczej oraz magisterskich na kierunku Energetyka Jądrowa na Uniwersytecie Paris-Saclay. Doświadczenie zawodowe zdobywał w ośrodkach badawczych oraz administracji publicznej – przed dołączeniem do zespołu WiseEuropa pracownik Ministerstwa Klimatu i Środowiska. Od początku swojej kariery związany z energetyką. W WiseEuropa koncentruje się na projektach związanych z polityką klimatyczną, transformacją energetyczną oraz dekarbonizacją przemysłu.
Jarosław Kopeć
Starszy analityk danych, Instrat

Jarosław Kopeć
Starszy analityk danych, Instrat
Przez pięć lat pracował jako dziennikarz danowy w Gazecie Wyborczej, gdzie odpowiadał przede wszystkim za tematykę klimatyczną, energetyczną, zdrowia publicznego i demografii. Wcześniej pracował przy badaniach czytelnictwa w Bibliotece Narodowej. Wykłada programowanie, dziennikarstwo danowe i wizualizację danych na uczelniach publicznych i prywatnych. Absolwent arabistyki i islamistyki, kulturoznawstwa, a także “artes liberales” na Uniwersytecie Warszawskim. Obronił doktorat na Wydziale “Artes Liberales” Uniwersytetu Warszawskiego.
Marcin Koziorowski
CEO, EcoBean

Marcin Koziorowski
CEO, EcoBean
Doświadczony Partner Zarządzający z udokumentowaną historią pracy w dziedzinie badań i rozwoju. Posiada umiejętności w zakresie rozwoju nowych obszarów biznesu, R&D produktu, marketingu. Skutecznie łączy świat nauki z biznesem. Udokumentowane osiągnięcia w zakresie zarządzania projektami i zarządzania zespołem poparte odpowiednimi szkoleniami (PRINCE 2, PMbok).
https://www.linkedin.com/in/marcin-koziorowski/
Anna Kwiatkowska
Naczelnik Wydziału ds. Regulacji Substancji i Mieszanin Chemicznych, Biuro do spraw Substancji Chemicznych

Anna Kwiatkowska
Naczelnik Wydziału ds. Regulacji Substancji i Mieszanin Chemicznych, Biuro do spraw Substancji Chemicznych
Od 2017 r. związana z Biurem do spraw Substancji Chemicznych, urzędzie centralnym właściwym w sprawach substancji i mieszanin chemicznych. Jako ekspert bierze udział w przygotowaniu opinii do projektów krajowych i unijnych aktów prawnych w zakresie chemikaliów. Reprezentuje Biuro na posiedzeniach urzędów właściwych do spraw rozporządzenia REACH i CLP (CARACAL). Członek grupy roboczej do spraw detergentów przy Komisji Europejskiej, grupy roboczej do spraw zarządzania ryzykiem przy Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) oraz grup roboczych w zakresie zgłaszania mieszanina stwarzających zagrożenie przy Europejskiej Agencji Chemikaliów (ECHA). Wykładowca studiów podyplomowych Uniwersytetu Wrocławskiego na kierunku Zarządzanie Bezpieczeństwem Chemicznym.
Absolwentka Biologii na Wydziale Biologii i Ochrony Środowiska Uniwersytetu Łódzkiego, Nanotechnologii oraz Technologii Chemicznej na Wydziale Chemicznym Politechniki Łódzkiej. Ukończyła również studia podyplomowe Politechniki Krakowskiej na kierunku Zarządzanie chemikaliami w przedsiębiorstwie ze szczególnym uwzględnieniem rozporządzenia REACH.
Marek Kubiak
Kierownik Biura Technologicznego, ANWIL

Marek Kubiak
Kierownik Biura Technologicznego, ANWIL
Od początku kariery zawodowej, od 20 lat, związany z ANWILEM, gdzie zajmował stanowiska obsługi bezpośredniej instalacji procesowych, zastępcy kierownika zmiany wytwórni amoniaku, technologa w wytwórni amoniaku, kierownika wydziału gazu syntezowego oraz zastępcy kierownika wytwórni amoniaku.
Od stycznia 2022 r. kierownik biura technologii produkcji w ANWILU.
Absolwent Politechniki Bydgoskiej oraz studiów podyplomowych Politechniki Warszawskiej na Wydziale Inżynierii Procesowej i Chemicznej oraz Politechniki Łódzkiej na Wydziale Inżynierii Procesowej i Środowiska, specjalność Bezpieczeństwo Procesów Chemicznych, a także Wyższej Szkoły Zrządzania i Bankowości w Poznaniu w zakresie zarządzanie projektami PMI Global R.E.P.
Artur Kucia
Dyrektor Biura Klienta Strategicznego, PKO Bank Polski

Artur Kucia
Dyrektor Biura Klienta Strategicznego, PKO Bank Polski
Absolwent Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, od ponad 20 lat pracy w PKO Banku Polskim odpowiedzialny za współpracę z największymi podmiotami gospodarczymi działającymi w wielu branżach m.in. w przemyśle chemicznym, hutniczym, górnictwie, stoczniowym czy zbrojeniowym.
Uczestniczy w procesach negocjacyjnych oraz strukturyzowaniu wielu transakcji finansowania przedsięwzięć gospodarczych m.in. budowę największych bloków energetycznych, inwestycje w przemyśle chemicznym, zbrojeniowym czy stoczniowym. Z sukcesami kieruje zespołami odpowiedzialnymi za współpracę i obsługę strategicznych klientów korporacyjnych kooperujących z PKO Bankiem Polskim. Uczestnik wielu dyskusji panelowych podczas konferencji i forów branżowych.
dr hab. Stanisław Kudła
Dyrektor Centrum Technologii i GOZ, Sieć Badawcza Łukasiewicz - ICSO

dr hab. Stanisław Kudła
Dyrektor Centrum Technologii i GOZ, Sieć Badawcza Łukasiewicz - ICSO
Stanisław Kudła od ponad 40 lat pracuje w Instytucie Ciężkiej Syntezy Organicznej „Blachownia” w Kędzierzynie-Koźlu, stanowiącym obecnie część Sieci Badawczej Łukasiewicz. Stopień doktora nauk chemicznych uzyskał w roku 1995, zaś doktora habilitowanego nauk technicznych w dyscyplinie technologia chemiczna w roku 2018. Jego zainteresowania badawcze obejmują przede wszystkim technologie związane z wytwarzaniem, przetwórstwem i recyklingiem tworzyw sztucznych. Był kierownikiem wielu projektów badawczych, w tym realizowanych w konsorcjach z partnerami przemysłowymi. Pełnił funkcje kierownika zakładu badawczego, zaś od grudnia 2021 r. jest dyrektorem Centrum Technologii i GOZ w Instytucie. W dorobku ma szereg wdrożeń rozwiązań technologicznych w skali przemysłowej, 70 patentów i 33 publikacje naukowe.
Marcin Lewenstein
Innovation Officer, InnoEnergy

Marcin Lewenstein
Innovation Officer, InnoEnergy
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Programu Studiów Europejskich SGH i paryskiego Instytutu Nauk Politycznych. W 2016 roku uzyskał dyplom MBA Szkoły Głównej Handlowej i University of Quebec at Montreal. W latach 2000–2004 zajmował się public affairs i pracował w Ambasadzie Kanady w Warszawie oraz Sekretariacie Generalnym Komisji Europejskiej. Od 2004 r. związany z Polskim Górnictwem Naftowym i Gazownictwem S.A., gdzie odpowiadał za zagadnienia wpływu integracji europejskiej na otoczenie regulacyjne sektora gazowego. W latach 2006-2007 w Komisji Europejskiej, w Dyrekcji Generalnej Społeczeństwo Informacyjne i Media. Po powrocie do kraju pełnił funkcję dyrektora Biura Polskiego Komitetu Energii Elektrycznej. Od lipca 2008 ponownie w PGNiG S.A., gdzie jako Dyrektor Departamentu Strategii odpowiadał za planowanie strategii Grupy Kapitałowej, rozwój nowych obszarów działalności oraz projekty elektroenergetyczne. W styczniu 2016 dołączył do zespołu InnoEnergy jako Innovation Officer i Lider Obszaru Tematycznego „Czyste Technologie Węglowe i Gazowe”.
Ing. Tomáš Ligurský
Sales Manager Eastern Europe, Eurotainer

Ing. Tomáš Ligurský
Sales Manager Eastern Europe, Eurotainer
Studiował biznes międzynarodowy na Uniwersytecie Ekonomicznym w Pradze. Od 2006 roku zajmuje się transportem substancji chemicznych. Przez ponad osiem lat pracował jako dyrektor handlowy w firmie transportowej Omega Servis Holding – największej czeskiej firmie zajmującej się transportem drogowym i kombinowanym materiałów płynnych luzem. Firma ta stała się później częścią międzynarodowej grupy Charles André. Następnie w ramach międzynarodowego koncernu chemiczno-spożywczego Agrofert zajmował się biznesem reduktorów AdBlue. Teraz dla marki Eurotainer – światowego lidera w dziedzinie wynajmu cystern kontenerowych – odpowiada za rozwój rynku Europy Środkowo-Wschodniej. Jest wielkim propagatorem transportu kombinowanego i żywo interesuje się alternatywnymi źródłami energii, zwłaszcza transportem towarowym.
dr inż. Aneta Lorek
Zastępca dyrektora Instytutu Chemii, Politechnika Warszawska

dr inż. Aneta Lorek
Zastępca dyrektora Instytutu Chemii, Politechnika Warszawska
dr inż. Aneta Lorek jest absolwentką Wydziału Budownictwa, Mechaniki i Petrochemii Politechniki Warszawskiej. Stopień naukowy doktora nauk technicznych w zakresie technologii chemicznej uzyskała w Instytucie Chemii Przemysłowej im. prof. I. Mościckiego w Warszawie. Ukończyła studia podyplomowe Zarządzanie Finansami i Marketing oraz Zarządzanie jakością, środowiskiem i bezpieczeństwem pracy w Politechnice Warszawskiej. Pracuje w Zakładzie Chemii i Technologii Organicznej Instytutu Chemii PW Filii w Płocku, obecnie na stanowisku adiunkta. Specjalność naukowa: technologia przerobu ropy naftowej, stabilność fazowa wysokowrzących produktów naftowych, paliwa pozostałościowe. Brała udział w pracach nad Sektorową Ramą Kwalifikacji dla Przemysłu Chemicznego oraz w projekcie realizowanym przez PARP - Branżowy Bilans Kapitału Ludzkiego II – branża chemiczna. Od 2012 r. pełni funkcję zastępcy dyrektora Instytutu Chemii.
Michał Łukawski
Account Manager, DOW

Michał Łukawski
Account Manager, DOW
Absolwent Katedry Chemii i Technologii Polimerów Politechniki Warszawskiej. Od 12 lat związany z szeroko pojętym przemysłem tworzyw sztucznych. Doświadczenie zawodowe zdobywał jako specjalista ds. rozwoju aplikacji oraz sprzedaży w firmie Dupont, doradca techniczny w dystrybucji tworzyw sztucznych (Telko Polska) oraz dziale modyfikacji radiacyjnej polimerów Instytutu Chemii i Technik Jądrowych. Do Dow dołączył w 2018 r. w wyniku fuzji z firmą DuPont. Odpowiada za relacje z kluczowymi klientami oraz sprzedaż produktów firmy Dow w Polsce i krajach Nordyckich.
Swoje doświadczenie zawodowe wykorzystuje również do prowadzenia działalności edukacyjnej nt. zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska. Ekologia stała się dla niego nie tylko sposobem na pracę ale również na rozwój pasji. Konsultował m.in. cykl felietonów Stanisława Łubieńskiego „Śmieć Miesiąca” do Dwutygodnika oraz „Książkę o śmieciach” tego samego autora. Po godzinach fotografuje przyrodę i opiekuje się dzikimi pszczołami.
Michał Łukawski graduated from Department of Polymer Chemistry and Technology of Warsaw University of Technology. He has been associated with broadly defined plastic industry for 12 years. He has been gaining his professional experience as Technical Sales and Application Development specialist in Dupont, a Technical Manager in plastics distribution (Telko Poland) and polymer modification department of Institute of Nuclear Chemistry and Technology. Michał joined the Company as consequence of Dow Dupont merger. He is responsible for maintaining and expanding relationships with key clients as well as sales of Dow portfolio in Nordic Countries.
Since couple of years he is using his expertise also for educational purpose-sharing knowledge about sustainability and environment. Ecology became not only a part of his job, but also a hobby. He consulted, among other activities, series of articles by Stanisław Łubieński “The waste of the month” for Dwutygodnik magazine and recently published book “What we leave behind”. After hours, Michał finds pottery making and beekeeping as his hobby.
Agnieszka Łyczak-Szymczyk
Sustainability Manager, BASF Polska

Agnieszka Łyczak-Szymczyk
Sustainability Manager, BASF Polska
Absolwentka Uniwersytetu Marie Curie-Skłodowskiej
w Lublinie oraz Cambridge Institute for Sustainability Leadership.
Od kilkunastu lat związana z branżą chemiczną. Posiada bogate doświadczenie w realizacji międzynarodowych projektów z obszaru marketingu, komunikacji
i zrównoważonego rozwoju.
W swojej pracy stara się pogodzić potrzeby konsumentów z celami biznesowymi.
dr inż. Arkadiusz Majoch
Dyrektor Biura Innowacji i Rozwoju Nowych Technologii, PKN ORLEN

dr inż. Arkadiusz Majoch
Dyrektor Biura Innowacji i Rozwoju Nowych Technologii, PKN ORLEN
Arkadiusz Majoch w roku 1999 ukończył studia na Wydziale Chemicznym Politechniki Warszawskiej. W 2007 r. uzyskał tytuł MBA Akademii Leona Koźmińskiego. W 2012 r. uzyskał stopień doktora nauk technicznych w Instytucie Technicznym Wojsk Lotniczych - Specjalność – budowa i eksploatacja maszyn. Od dwudziestu lat związany z przemysłem rafineryjnym i paliwowym. Obecnie jest dyrektorem Biura Badań i Rozwoju Nowych Technologii w PKN ORLEN SA.
Katarzyna Marczuk-Pieńkowska
Counsel, Dentons

Katarzyna Marczuk-Pieńkowska
Counsel, Dentons
Specjalizuje się w prawie administracyjnym, w szczególności w prawie ochrony środowiska, prawie budowlanym i planistycznym. W swojej praktyce koncentruje się na zagadnieniach prawnych dotyczących oceny oddziaływania na środowisko (w tym z udziałem podmiotów i organizacji, których celem jest blokowanie inwestycji), prawa wodnego, pozwoleń zintegrowanych (IPPC), gospodarki odpadami, rekultywacji gruntów oraz projektów deweloperskich i infrastrukturalnych.
Posiada wieloletnie doświadczenie w reprezentowaniu klientów w postępowaniach administracyjnych, sądowoadministracyjnych, jak i cywilnych. Uczestniczyła w przygotowywaniu licznych raportów due diligence, memorandum i opinii prawnych, z uwzględnieniem aspektów ochrony środowiska. Doradzała kluczowym graczom na rynku energii odnawialnej (w szczególności związanych z projektami w zakresie farm wiatrowych i biogazowni) oraz nieruchomości, w tym także w związku z ich udziałem w postępowaniach nieważnościowych oraz wznowieniowych w kontekście pozwoleń środowiskowych.
Kamil Majczak
Prezes Zarządu, Ciech

Kamil Majczak
Prezes Zarządu, Ciech
Kamil Majczak – Prezes Zarządu CIECH S.A. Od czerwca 2022 roku pełnił funkcję Członka Zarządu CIECH S.A., odpowiedzialnego za strategię i transformację biznesową. Związany jest z Grupą CIECH od 2018 roku, gdy objął stanowisko Dyrektora Działu Strategii w CIECH S.A., odpowiedzialnego za formułowanie i wdrażanie strategii Grupy. W latach 2020-2021 równolegle pełnił rolę Prezesa Zarządu CIECH Żywice, a od niedawna jest także Członkiem Zarządu CIECH Ventures, spółki skupiającej się przede wszystkim na współpracy z młodymi firmami rozwijającymi nowoczesne technologie, związane z chemią, zrównoważonym przemysłem i rolnictwem. Do jego najważniejszych dotychczasowych osiągnięć w CIECH należą: przygotowanie strategii Grupy na lata 2019-2021 oraz lata 2022-2024 i wsparcie w ich wdrożeniu, a ponadto koordynacja działań związanych ze wzrostem efektywności w biznesie sodowym (digitalizacja), przygotowanie planu modernizacji źródeł energii zgodnie z przyjętą strategią ESG, a także przegląd biznesów Grupy, w tym przeprowadzenie procesu sprzedaży biznesu CIECH Żywice za 160 mln zł w 2021 roku. Od 2018 do 2021 roku Kamil Majczak pracował także dla Kulczyk Investments. Jego wcześniejsze doświadczenie zawodowe obejmuje również pracę dla firmy doradztwa strategicznego Bain & Company w Warszawie i Melbourne (2014-2018) oraz firmy doradczej PricewaterhouseCoopers w Londynie (2012-2014). Kamil Majczak jest absolwentem studiów magisterskich z ekonomii na University of Cambridge oraz studiów licencjackich z ekonomii w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Kamil Majczak - President of the CIECH Management Board. Since June 2022, he held the position of a Member of the Management Board of CIECH S.A. responsible for the strategy and business transformation. Kamil Majczak has been associated with the CIECH Group since 2018, when he took the position of Strategy Director at CIECH S.A. responsible for formulating and implementing the Group's strategy. In 2020-2021, he simultaneously held the office of the President of the Management Board of CIECH Żywice and a Member of the Management Board of CIECH Ventures, a company focusing primarily on cooperation with young businesses developing modern technologies related to chemistry, sustainable industry and agriculture. So far, his most important achievements at CIECH have been: preparation of the Group's strategy for 2019-2021 and 2022-2024 as well as support in their implementation, coordination of activities related to improved efficiency in the soda business (digitisation), preparation of a plan to modernise energy sources in accordance with the adopted ESG Strategy, as well as a review of the Group's businesses, including the sale of the CIECH Żywice business for PLN 160 million in 2021. Between 2018 and 2021, he was employed at Kulczyk Investments. From 2018 to 2021, Kamil Majczak also worked for Kulczyk Investments. His previous professional experience includes working for the strategic consulting firm Bain & Company in Warsaw and Melbourne from 2014 to 2018, as well as for the advisory firm PricewaterhouseCoopers in London from 2012 to 2014. Kamil Majczak is a graduate of a master-degree programme in economics at the University of Cambridge and a bachelor-degree programme in economics at the Warsaw School of Economics.
Dariusz Mazurczyk
Regional Marketing Manager ECE , Resinex Poland

Dariusz Mazurczyk
Regional Marketing Manager ECE , Resinex Poland
Absolwent Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie o spłacalności technologia chemiczna. Od ponad 20 lat związany przemysłem tworzyw sztucznych. Doświadczenie zawodowe zdobywa w firmie Resinex Poland od 2003 roku na wielu stanowiskach, obecnie zarządza sprzedażą polietylenów w Polsce, krajach bałtyckich oraz Ukrainie. Miłośnik podróży i sportu.
Dariusz Mazurczyk graduated from AGH University in Krakow majoring in chemical technology. For over 20 years associated with the plastics industry. He is gaining professional experience in Resinex Poland since 2003 in many positions, currently he manages the sale of polyethylene in Poland, the Baltic States and Ukraine. Fan of travels and sports.
Paolo Mazzara
Technology&Licensing Sales Head of Department, Kinetics Technology

Paolo Mazzara
Technology&Licensing Sales Head of Department, Kinetics Technology
Paolo Mazzara is Technology and Licensing Sales HoD of KT - Kinetics Technology SpA part of the MAIRE Group, with a technical, execution and commercial background in energy transition solutions (also having been starting the sister company Nextchem proposal management in the recent past), KT’s technologies and various project management experiences, along with 22 years in working with KT. He has contributed to KT’s value engineering development strategy which encloses the energy saving approach to design and the capital expenditure reduction in the projects and proposals and contributes to the current MAIRE Group’s technology innovation efforts. He has been often involved in developing new business areas, with technology alliances and in developing new commercial areas, including technical advising and proposal management in Blue Hydrogen partnerships, lignite to methanol technology integration, green ammonia innovation purposes together with the sister company Stamicarbon.
He is passionate contributor to energy transition initiatives of MAIRE Group with additional interest for social responsiveness of the value proposition.
Marco Mensink
Director General, CEFIC

Marco Mensink
Director General, CEFIC
Dyrektor Generalny CEFIC, Europejskiej Rady Przemysłu Chemicznego, która reprezentuje głos średnich i małych firm chemicznych w całej Europie. Z członkami wnoszącymi ponad 550 miliardów euro do gospodarki UE rocznie, CEFIC jest największą tego typu reprezentacją sektora przemysłu w Brukseli.
W ramach tej funkcji Marco Mensink kształtuje strategię i kierunek rozwoju europejskiego przemysłu chemicznego, zrzeszając 30 krajowych federacji i 650 członków i stowarzyszonych z całej Europy.
Jako obywatel Holandii jest uznanym autorytetem i częstym komentatorem wszystkich aspektów polityki UE mających wpływ na europejskie przedsiębiorstwa. Od 2006 r. mieszka i pracuje w Brukseli, gdzie posiada rozległą sieć kontaktów w instytucjach europejskich i w szerszym środowisku brukselskim.
Michalina Michniewicz
Dyrektorka, Polska Izba Przemysłu Chemicznego

Michalina Michniewicz
Dyrektorka, Polska Izba Przemysłu Chemicznego
W PIPC odpowiada za całokształt prac Pionu Projektów i Komunikacji. Koordynuje działania związane z realizacją wszystkich projektów wewnętrznych oraz zewnętrznych, komunikacją, utrzymywaniem relacji z różnymi grupami interesariuszy, public affairs, oraz działaniami wizerunkowymi. Do zespołu Izby dołączyła w lipcu 2018 roku. Jest managerem z 17-sto letnim stażem pracy. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując m.in. ponad 10 lat w obszarze PR&event oraz prawie 5 lat w mediach. Na początku drogi zawodowej była związana z mediami. Pracowała w PMPG Polskie Media S.A. zajmując stanowisko redaktor prowadzącej kilku serwisów www oraz trenera (2005-2008). W latach 2008-2009 oraz 2010-2011 była Producentem Newsowym w jednej z największych ogólnopolskich telewizji prywatnych, gdzie m.in. współtworzyła oraz koordynowała pracę redakcji newsowej, odpowiadała za produkcję pasm oraz programów informacyjnych oraz utrzymywanie relacji z samorządem lokalnym. Następnie (w latach 2011-2015) pracowała w Gabinecie Prezydenta RP w Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej. Była odpowiedzialna m.in. za koordynację wydarzeń z udziałem Głowy Państwa oraz Małżonki Prezydenta, organizację uroczystości i świąt państwowych, wizyt lokalnych oraz działań wizerunkowych w ramach działalności Kancelarii Prezydenta RP oraz współtworzyła strategię komunikacji opartą o priorytety prezydentury. Była związana zawodowo z Żółtym Przewodnikiem Gault&Millau Polska(2015-2017), będącym jedną z dwóch najważniejszych międzynarodowych marek wydawniczych na rynku gastronomicznym. Pełniąc funkcję PR&event Managera odpowiadała za planowanie i prowadzenie działań PR marki luksusowej, organizację Gal Premierowych kolejnych edycji Przewodnika, współpracę z firmami partnerskimi. W latach 2017- 2018 była prezesem zarządu agencji komunikacji, specjalizującej się w social mediach. Tworzyła strategie oraz realizowała kampanie komunikacyjne m.in. dla mediów, marek segmentu beauty, organizacji branżowych. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego na kierunkach Animacja społeczno-kulturalna oraz Politologia. Ukończyła także Podypomowe Studia Menedżerskie w Szkole Głównej Handlowej oraz London School of Public Relations z zakresu PR& Reputation Management.
Piotr Miecznikowski
Wiceprezes Zarządu, Honeywell

Piotr Miecznikowski
Wiceprezes Zarządu, Honeywell
Piotr Miecznikowski dołączył do Honeywell w 2012 roku jako Dyrektor Sprzedaży jednostki biznesowej Automatyka Procesowea; następnie piastował wiele stanowisk w Honeywell, zarządzając biznesem w Europie Zachodniej (Niemcy, Austria, Szwajcaria) oraz w innych krajach Europy Środkowej (Węgry, Bułgaria, Rumunia, Serbia, Republika Czeska, Słowacja, Polska, kraje bałtyckie). Obecnie pracuje nad inicjatywami transformacji cyfrowej oraz zrównoważonego rozwoju dla klientów z Europy Środkowej z różnych branż, od przemysłu naftowego i gazowego, przez papierniczy, chemiczny i petrochemiczny, aż do sektora energetycznego i odnawialnych źródeł energii. Jest absolwentem Wydziału Elektrycznego Politechniki Warszawskiej oraz Advanced Management Program w IESE Barcelona.
Dawid Maciejewski
Dyrektor ds. Sprzedaży, Enel X

Dawid Maciejewski
Dyrektor ds. Sprzedaży, Enel X
Od wielu lat związany z branżą energetyczną, a w szczególności z zagadnieniami dotyczącymi rynku energii oraz odbiorców. Przed ponad 10 lat pracował w Grupie EDF pełniąc kolejno funkcję Key Account Managera, następnie Kierownika, a później Vice-Dyrektora ds. Klientów Strategicznych i Rozwoju Produktów.
Od roku 2017 w Enel X Polska doradza klientom w zakresie wyboru i wdrażania usług Demand SIde Response, biorąc pod uwagę możliwości dostępne na rynku.
Jarosław Muczek
Head of Communications & Governmental Relations, BASF Polska

Jarosław Muczek
Head of Communications & Governmental Relations, BASF Polska
Kierownik Działu Komunikacji i Relacji Zewnętrznych w BASF Polska. Absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych. Od ponad 15 lat w branży chemicznej.
Od 2009 roku w BASF Polska, początkowo 4 lata na stanowisku Marketing Managera działu Construction Chemicals. W latach 2012-2016 pracował w dziale AGRO BASF Polska jako Farm Approach & Service Manager zarządzając komunikacją, działaniami i programami marketingowymi dla kluczowych klientów BASF w tym segmencie i planowaniem nowych serwisów dla klientów rynku rolniczego w regionie Europy Centralnej.
W latach 2016-2018 Key Account Manager w dziale Chemicals odpowiedzialny za sprzedaż segmentu Alcohols & Solvents w regionie CEE (Polska, Czechy, Węgry, Słowacja + kraje nadbałtyckie).
Od lipca 2018 roku zarządza działem komunikacji i relacji zewnętrznych w BASF Polska angażując się osobiście w działania CSR, relacje z instytucjami rządowymi, eventy z klientami, organizacjami biznesowymi i branżowymi oraz projekty z zakresu zrównoważonego rozwoju.
Małgorzata Musińska-Kubis
Kierownik Transportu Morskiego, CIECH

Małgorzata Musińska-Kubis
Kierownik Transportu Morskiego, CIECH
Małgorzata Musińska-Kubis od 2018 roku pracuje w CIECH, międzynarodowej rozwijającej się grupie chemicznej z silną pozycją na rynkach globalnych. Od ponad 3 lat kieruje w Grupie Zespołem Transportu Morskiego.
Podczas X Kongresu POLSKA CHEMIA Małgorzata weźmie udział w debacie o zrównoważonej logistyce, która wpisuje się w politykę ESG Grupy CIECH, która na co dzień łączy nowoczesne podejście do biznesu z dbałością o zrównoważony rozwój. Poza pracą Małgorzata zaangażowana jest w kilka non-profitowych inicjatyw związanych z promocją i usprawnieniem zrównoważonego łańcucha dostaw oraz transportu morskiego, m.in. w grupie pasjonatów logistyki ETA.fm, np. nagrywając w wolnym czasie podcasty. Dla Grupy CIECH logistyka morska i portowa ma kluczowe znaczenie. Ciech jest drugim producentem sody kalcynowanej i oczyszczonej w Unii Europejskiej, największym producentem soli warzonej w Polsce, największym dostawcą krzemianów sodu w Europie, największym polskim producentem środków ochrony roślin oraz wiodącym w Polsce producentem pianek poliuretanowych.
Kacper Nosarzewski
Partner, 4cf

Kacper Nosarzewski
Partner, 4cf
Kacper Nosarzewski jest partnerem w 4CF The Futures Literacy Company i członkiem zarządu Polskiego Towarzystwa Studiów nad Przyszłością. Jest autorem metodologii i współautorem raportów foresightowych dla klientów cywilnych i wojskowych, ekspertem NATO. Doradza w dziedzinie foresightu strategicznego przedsiębiorstwom oraz instytucjom międzynarodowym, takim jak UNESCO i UNDP. Kierował projektem Scenariuszy rozwoju kraju 2050 dla Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. Prowadził projekty dla średnich i dużych firm oraz agencji rządowych na całym świecie m.in. w branży wysokich technologii, energetycznej, chemicznej, spożywczej, finansowej, logistycznej i zbrojeniowej. Jest członkiem władz polskiego oddziału The Millennium Project – największego światowego think-tanku foresightowego członkiem Association of Professional Futurists oraz World Future Society – głównej światowej organizacji branżowej. Wykłada foresight w Akademii Marynarki Wojennej i Akademii Górniczo-Hutniczej.
Konrad Nowakowski
Prezes, Polska Izba Odzysku i Recyklingu Opakowań

Konrad Nowakowski
Prezes, Polska Izba Odzysku i Recyklingu Opakowań
Ekspert i konsultant w dziedzinie ochrony środowiska, gospodarki odpadami ekoprojektowania oraz technologii produkcji opakowań i ich recyklingu. Z wieloma wdrożeniami innowacyjnych produktów i technologii (w ramach prac B+R) doświadczeniem w bezpośredniej współpracy z przedsiębiorstwami oraz samorządami. Posiada doświadczenie w zakresie praktycznego stosowania i interpretacji przepisów prawnych oraz aspektów technologicznych w zakresie produkcji i przetwórstwa opakowań w tym wykonanych z tworzyw sztucznych. Praktyk nastawiony na wdrożenia rozwiązań w myśl Gospodarki w Obiegu Zamkniętym w ramach Inicjatywy #EndPlasticPollution, programu UNEP/GRID-Warszawa.
Wieloletni pracownik COBRO – INSTYTUTU BADAWCZEGO OPAKOWAŃ (obecnie w ramach Sieci Badawczej Łukasiewicz), przedsiębiorca oraz aktywny działacz na rzecz poprawy warunków polskich przedsiębiorców. Prezes Polskiej Izby Odzysku i Recyklingu Opakowań, która jest na dzień dzisiejszy jedną z kluczowych organizacji otoczenia biznesu realizująca zadania w myśl koncepcji rozszerzonej odpowiedzialności producenta, zrzeszająca podmioty z różnych branż, aktywnie współpracująca z władzą rządową i samorządową. Na co dzień realizujący zadania dotyczące gospodarki odpadami opakowaniowymi, ekoprojektowania i zagadnień związanych z Gospodarką w Obiegu Zamkniętym.
Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie praktycznego stosowania i interpretacji przepisów prawnych ochrony środowiska, a w szczególności ustaw odpadowych w tym produktowych. Ekspert wielu gremiów m.in. CLIMATE LEADERSHIP powered by UN Environment oraz zespołu ds. oceny koncepcji projektowych złożonych w ramach naboru "Wzmocnienie realizacji gospodarki o obiegu zamkniętym" przy Ministrze Klimatu i Środowiska, Polish Circular Hotspot , oraz licznych komisji konkursowych m.in. Teraz Polska, Pakstar, Silesia Expo. Aktywny działacz gremiów doradczych, Rady ds. Zrównoważonego Wykorzystania Żywności oraz grup roboczych przy Ministerstwach. Autor wielu publikacji, wdrożeń i patentów w obszarze nauki w zakresie ocen cyklu życia LCA, śladu środowiskowego PEF, technologiach recyklingu, ekoprojektowania oraz systemów pakowania. Ekspert ukierunkowany na ułatwienie działalności przedsiębiorcom w obszarach związanych z ochroną środowiska.
Barbara Oksińska
Dziennikarka, Business Insider Polska

Barbara Oksińska
Dziennikarka, Business Insider Polska
Dziennikarka Business Insider Polska. Pisze głównie o energetyce, górnictwie i przemyśle. Wcześniej przez 10 lat związana była z redakcją "Rzeczpospolitej" i "Parkietu". Absolwentka administracji na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie oraz podyplomowych studiów systemu finansowego i polityki monetarnej organizowanych przez INE PAN i NBP. W 2021 r. została nominowana do nagrody Grand Press Economy.
Marek Oleksyn
Partner, Radca Prawny, Kancelaria Sołtysiński Kawecki & Szlęzak

Marek Oleksyn
Partner, Radca Prawny, Kancelaria Sołtysiński Kawecki & Szlęzak
Doradza i reprezentuje krajowych i międzynarodowych klientów w sprawach związanych z ochroną własności intelektualnej, w tym z zakresu znaków towarowych, patentów, wzorów, know-how, praw autorskich, baz danych oraz nazw domen internetowych. Wspiera przedsiębiorców w aspektach związanych z przeciwdziałaniem nieuczciwej konkurencji. Zajmuje się przygotowywaniem i negocjowaniem umów dotyczących nabywania i licencjonowania własności intelektualnej oraz umów dotyczących prac badawczo-rozwojowych. Wspiera w projektach dotyczących transferu technologii oraz w zagadnieniach związanych z twórczością pracowniczą.
Jest autorem wielu publikacji w tym zakresie. Wykłada na Uczelni Łazarskiego w Warszawie, w tym na studiach podyplomowych „MBA w Energetyce” oraz studiach podyplomowych „Prawo w biznesie nowych technologii”, „Prawo ochrony środowiska” oraz „Prawo pracy i ubezpieczeń społecznych”.
Advises and represents Polish and international clients in matters concerning the protection of intellectual property, including trademarks, patents, designs, know-how, copyrights, data bases, and internet domain names. Supports entrepreneurs in matters related to combating unfair competition. Drafts and negotiates agreements on the acquisition and licensing of intellectual property and R&D agreements. Provides support in technology transfer projects and in employee creativity-related issues.
Authored numerous publications on the aforementioned subjects. Gives lectures at the Łazarski University, including for postgraduate studies: “Energy MBA”, “New Technology Law”, “Environmental Law”, and “Labour and Social Security Law”.
Agnieszka Oleksyn-Wajda
Radca Prawny, Dyrektor Instytutu Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska, Uczelnia Łazarskiego

Agnieszka Oleksyn-Wajda
Radca Prawny, Dyrektor Instytutu Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska, Uczelnia Łazarskiego
Dyrektor Instytutu Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska. Współtwórca i kierownik studiów podyplomowych Prawo w Biznesie Nowych Technologii. Twórca i kierownik studiów podyplomowych Prawo Ochrony Środowiska na Uczelni Łazarskiego. Radca prawny z kilkunastoletnim doświadczeniem w doradztwie w ramach KPMG. Członek grupy roboczej Sustainable Fashion Consumption. W 2020 r. członek grupy roboczej - Promoting broader climate action z ramienia Uczelni Łazarskiego jako organizacji wspierającej Fashion Climate Charter. EU Climate Pact Ambassador powołany przez Komisję Europejską. Wiceprezes Zarządu Związku Przedsiębiorców Przemysłu Mody Lewiatan oraz członek Sektorowej Rady ds. Kompetencji Przemysłu Mody i Innowacyjnych Tekstyliów. Członek Komitetu CSR we Francusko-Polskiej Izbie Gospodarczej (CCIFP). Delegat na Zgromadzeniu OIRP Warszawa oraz Krajowy Zjazd Radców Prawnych. Autorka publikacji, raportów oraz analiz w zakresie wpływu branży mody na środowisko naturalne. Prelegentka i organizatorka konferencji, wykładowczyni. Członkini rady programowej Carbon Footprint Summit 2021. Mentorka Programu Mentoringowego 2021, 2022 Fundacji Liderek Biznesu. Mentorka Programu „Ambasador Zrównoważonego Rozwoju Stowarzyszenia Narodów Zjednoczonych w Polsce (edycja studencka)”. Autorka publikacji w zakresie zrównoważonego rozwoju w sektorze mody (Rzeczpospolita, Wirtualna Polska, TVN24, Vogue, Nowy Marketing, Notes from Poland, Prawo.pl, Teraz środowisko.pl, Anywhere.pl, Fashion Biznes). Speaker na konferencjach (Tedex Countdown, Creative Forum przy Forum Ekonomicznym, Puls Biznesu Power to Women, Kongres Polska Chemia, The Future of Europe, The Future of the Clothing and Textile Industry, Sewing Conference for Professionals, Branded-Fashion, New Tech Trends Conference, Fashion Economy, Konferencje Fashion Revolution).
dr hab. Mirosław Pawełczyk
Profesor Uniwersytetu Śląskiego, Radca Prawny, Kancelaria Pawełczyk

dr hab. Mirosław Pawełczyk
Profesor Uniwersytetu Śląskiego, Radca Prawny, Kancelaria Pawełczyk
Doktor habilitowany nauk prawnych, profesor Uniwersytetu Śląskiego. Lider Zespołu Badawczego Prawa Gospodarczego przy Instytucie Nauk Prawnych Uniwersytetu Śląskiego oraz Dyrektor Centrum Badawczego Publicznego Prawa Konkurencji i Regulacji Sektorowych Uniwersytetu Śląskiego. Partner Zarządzający Kancelarii Pawełczyk Radcowie Prawni i Adwokaci. Członek Rady Programowej Ośrodka Badań Studiów i Legislacji Krajowej Rady Radców Prawnych, członek rady programowej czasopisma „Radca Prawny”, członek rady naukowej czasopisma „Zeszyty Naukowe Prawa Gospodarczego
i Handlowego”. Członek zwyczajny Towarzystwa Obrotu Energią. Visiting Research Fellow przy Chinese-German Institute for Intellectual Property at Huazhong University of Science and Technology/HUST (Chiny, 2017-2020).
Ekspert Krajowej Rady Radców Prawnych w procesach legislacyjnych oraz członek Zespołu Ekspertów powołanego przez wicepremiera – Ministra Rozwoju, który opracowywał projekt „Konstytucji Biznesu”. Członek Komisji ds. Reformy Nadzoru Właścicielskiego powołanej przez Wicepremiera (Ministra Aktywów Państwowych) oraz Społecznej Komisji Kodyfikacyjnej. Przewodniczący Rady Naukowej Instytutu Własności Intelektualnej (www.iip.edu.pl). Prezes Polskiej Fundacji Prawa Konkurencji i Regulacji Sektorowej Ius Publicum.
Arbiter Sądu Polubownego przy Komisji Nadzoru Finansowego, sędzia Sądu Giełdowego, Sądu Arbitrażowego przy Prokuratorii Generalnej, Sądu Polubownego przy Krajowym Depozycie Papierów Wartościowych oraz Trybunału Arbitrażowego przy Polskim Komitecie Olimpijskim.
Zasiadał w radach nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa, działających w sektorach strategicznych, podmiotach sektora finansowego i sportowego. Laureat Nagrody Ministra Nauki
i Szkolnictwa Wyższego za znaczące osiągnięcia w zakresie działalności organizacyjnej. Autor ponad 160 publikacji naukowych, m.in. z zakresu prawa gospodarczego, prawa konkurencji, prawa sektorów infrastrukturalnych, prawa własności intelektualnej oraz prawa rynku kapitałowego.
Magdalena Polus
Environmental Management System and Reporting Manager, Główny Specjalista ds. Środowiska, Arcadis

Magdalena Polus
Environmental Management System and Reporting Manager, Główny Specjalista ds. Środowiska, Arcadis
Inżynier środowiska z 18-letnim doświadczeniem zawodowym w dziedzinie ochrony środowiska.
Odpowiada za opracowanie strategii ‘Net zero’ w Arcadis i koordynowanie wdrażania działań mających na celu osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2035 roku. Propagator inicjatyw i akcji sprzyjających popularyzacji rozwiązań proekologicznych w firmie. Zajmuje się monitorowanie wpływu działalności firmy na środowisko poprzez raportowanie danych pozafinansowych na poziomie lokalnym.
Ponadto realizuje projekty strategiczne w dziedzinie ochrony środowiska. Specjalizuje się przede wszystkim w zagadnieniach związanych ze zrównoważonym rozwojem adaptacją do zmian klimatu i gospodarką wodną.
Współautor dwóch edycji "Rankingu polskich miast zrównoważonych Arcadis”, opublikowanych w 2018 i 2021 roku.
Marcin Przygudzki
Koordynator Pionu Projektów i Komunikacji, Polska Izba Przemysłu Chemicznego

Marcin Przygudzki
Koordynator Pionu Projektów i Komunikacji, Polska Izba Przemysłu Chemicznego
W Polskiej Izbie Przemysłu Chemicznego pracuje od lipca 2019 roku. Od października 2021 roku pracuje na stanowisku Koordynatora Pionu Projektów i Komunikacji.
W PIPC odpowiada za koordynację prac Zespołu Projektów i Komunikacji, rozwój kluczowych projektów wewnętrznych prowadzonych przez Izbę (w szczególności: Projektu Chemia 4.0, Programu Bezpieczna Chemia oraz TECHCO Forum), a także organizację związanych z nimi wydarzeń i działań, jak chociażby opracowywanie strategii komunikacji, współpraca i utrzymywanie relacji z Członkami PIPC. Do zakresu jego obowiązków należy również m.in. budowanie siatki partnerów i pozyskiwanie sponsorów, opracowywanie materiałów informacyjnych, merytorycznych oraz promocyjnych Izby. Pełni także rolę moderatora i konferansjera w trakcie spotkań online i konferencji PIPC.
Od września 2020 roku jest Redaktorem Naczelnym najważniejszej publikacji wydawanej przez Polską Izbę Przemysłu Chemicznego, tj. Magazynu "Polska Chemia".
Przed dołączeniem do zespołu PIPC pracował m.in. w firmie konsultingowo-doradczej oraz grupie medialnej Agora S.A. Do 2022 roku pracę zawodową łączył z prowadzeniem wielu projektów społecznych, m.in. jako prezes stowarzyszenia sportowego. W 2018 roku został podwójnie nagrodzony za działalność prowadzoną na rzecz mieszkańców Dzielnicy Białołęka m. st. Warszawy w kategorii "Młody działacz społeczny".
Jest absolwentem Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego. Aktualnie kontynuuje rozwój w ramach Magisterskich Studiów Menedżerskich na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.
Maciej Pyrka
Zastępca Kierownika Zespołu Strategii, Analiz i Aukcji, KOBIZE

Maciej Pyrka
Zastępca Kierownika Zespołu Strategii, Analiz i Aukcji, KOBIZE
Posiada 15-letnie doświadczenie w zakresie wdrażania polityki klimatyczno-energetycznej. Brał udział w wielu pracach z obszaru kształtowania polityki klimatycznej, uczestniczył w grupach roboczych zajmujących się kwestiami zmian klimatu oraz handlu emisjami (CCC/WG3). Absolwent Wydziału Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej, ukończył również Executive MBA w Akademii Leona Koźmińskiego oraz studia doktoranckie w Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Obecnie pracuje jako zastępcą kierownika Zespołu Strategii, Analiz i Aukcji w Krajowym Ośrodku Bilansowania i Zarządzania Emisjami oraz jako ekspert ds. modelowania w Centrum Analiz Klimatyczno-Energetycznych. Autor i współautor wielu publikacji dotyczących kosztów wdrażania i wpływu polityki klimatyczno-energetycznej na gospodarkę.
Dominik Ratajski
Dyrektor ds. Sprzedaży i Rozwoju, Takom

Dominik Ratajski
Dyrektor ds. Sprzedaży i Rozwoju, Takom
Dominik Ratajski – mgr inż. wydziału Wydział Elektrotechniki Elektroniki Informatyki i Automatyki Politechniki Łódzkiej. Od 2007 roku związany z branżą automatyki przemysłowej, działający w obszarze urządzeń energoelektroniki dla segmentu rafineryjnego, petrochemicznego, chemicznego, metalurgicznego, jak i również również trakcyjnego. Ponad siedem lat spędził za granicą, wspierając lokalne jednostki sprzedaży w krajach Azji Południowo – Wschodniej dla firmy ABB. Dzisiaj, Dyrektor ds. Sprzedaży i Rozwoju w firmie Takom. Sp. z o.o.
Marcin Rojek
Co-founder, byteLAKE

Marcin Rojek
Co-founder, byteLAKE
Współzałożyciel firmy byteLAKE, która tworzy oprogramowanie dla różnych branż oraz własne produkty, oparte na sztucznej inteligencji (SI; AI, ang. Artificial Intelligence). Doświadczenie związane z tworzeniem i wdrażaniem innowacyjnych technologii komputerowych zdobywał pracując na rynkach w Europie, USA oraz Azji. Aktualnie większość czasu pochłaniają prace badawcze i rozwojowe związane z produktami byteLAKE: CFD Suite (przemysł chemiczny) oraz Cognitive Services (produkcja, przemysł samochodowy, papierniczy) wraz ze specjalną wersją tego ostatniego, dedykowaną dla hoteli i restauracji.
dr Tomasz Rożek
Dziennikarz popularnonaukowy, założyciel Fundacji "Nauka. To Lubię"

dr Tomasz Rożek
Dziennikarz popularnonaukowy, założyciel Fundacji "Nauka. To Lubię"
Doktor fizyki, popularny twórca internetowy, znany dziennikarz popularnonaukowy i popularyzator nauki. Założyciel Fundacji Nauka. To Lubię. Autor kanału/podcastu/bloga Nauka. To lubię i "Nauka. To Lubię Junior". Szef działu „Nauka i gospodarka” w tygodniku „Gość Niedzielny”. Autor kilku bestsellerowych książek naukowych. Autor i prowadzący programów radiowych i telewizyjnych.
Tłumacz nauki, dzięki któremu rozumiemy, jak działa świat.
Ewa Rutkowska-Subocz
Partner, Kierująca Praktyką Prawa Publicznego i Regulacji w Europie oraz Praktyką Ochrony Środowiska w Polsce, Dentons

Ewa Rutkowska-Subocz
Partner, Kierująca Praktyką Prawa Publicznego i Regulacji w Europie oraz Praktyką Ochrony Środowiska w Polsce, Dentons
Ewa Rutkowska-Subocz jest partnerem w warszawskim biurze kancelarii Dentons. Kieruje Praktyką Prawa Publicznego i Regulacji w Europie oraz Praktyką Ochrony Środowiska w Polsce.
Posiada ponad 25-letnie doświadczenie zawodowe, obejmujące wszystkie aspekty działalności gospodarczej z perspektywy prawa ochrony środowiska i przepisów dotyczących zmian klimatycznych. Doradza spółkom zajmującym wiodącą pozycję — zarówno na rynku polskim, jak i zagranicznym (głównie w przemyśle wytwórczym, chemicznym, branży energetycznej, na rynku nieruchomości, a także w innych gałęziach przemysłu), jak również organom publicznym w kwestiach dotyczących polskiego i wspólnotowego prawa ochrony środowiska.
Ewa Rutkowska-Subocz doradza klientom we wszystkich aspektach prawnych związanych z ochroną środowiska, zmianami klimatycznymi, a także kwestiami regulacyjnymi mającymi wpływ na działalność gospodarczą, w tym np. zagadnieniami dotyczącymi ESG (Environment Social and Governance) i tzw. green compliance, zarządzaniem cyklem życia produktu, tzw. product stewardship, zgodnością produktu z odpowiednimi regulacjami, odpowiedzialnością za produkt i jego oznakowaniem, zarządzaniem odpadami i gospodarką o obiegu zamkniętym, regulacjami dotyczącymi żywności i agrobiznesu, regulacjami REACH (chemikalia/biocydy), sporami sądowymi dotyczącymi zmian klimatu i tzw. greenwashing.
Ewa Rutkowska-Subocz is the Warsaw-based Partner heading Dentons’ Public Law and Regulatory practice in Europe and Environmental Protection practice in Poland.
With more than 25 years of professional experience, Ewa covers all aspects of business operations from the angle of environmental protection law and climate change regulations. She advises Polish and foreign companies (top players, mainly from the manufacturing, energy, real estate, and industrials sectors) and public bodies on issues regarding Polish and EU environmental protection law.
Her professional experience covers all aspects of environment, climate change, and regulatory issues having impact on business operations including such as: ESG (Environmental Social and Governance) and green compliance, product lifecycle management, product stewardship, product compliance, product liability, and labelling, waste management and circular economy, food and agribusiness regulations, REACH (chemicals/biocides) regulations, climate change litigation, and greenwashing litigation.
Ryszard Sauk
Ekspert ds. Oceny Zgodności, Urząd Dozoru Technicznego

Ryszard Sauk
Ekspert ds. Oceny Zgodności, Urząd Dozoru Technicznego
W 1997 roku Ryszard Sauk ukończył kierunek Inżynieria Chemiczna i Procesowa na Politechnice Szczecińskiej, gdzie uzyskał tytuł magistra inżyniera.
Po ukończeniu studiów Pan Sauk rozpoczął pracę w Przedsiębiorstwie Instalacji Przemysłowych „INSTAL” S.A. gdzie zdobył doświadczenie oraz szczegółową wiedzę inżynierską nadzorując wytwarzanie urządzeń ciśnieniowych i konstrukcji stalowych, a także budowy instalacji przemysłowych. Od roku 2000 pracuje w Urzędzie Dozoru Technicznego, najpierw w dziale urządzeń ciśnieniowych Szczecińskiego Oddziału UDT w którym osiągnął najwyższy poziom kompetencji w obszarze inspekcji urządzeń ciśnieniowych i uzyskał stopień głównego specjalisty, następnie w Departamencie Innowacji i Rozwoju oraz w Departamencie Certyfikacji i Oceny Zgodności Centrali UDT w Warszawie, gdzie pełnił funkcję koordynatora ds. bezpieczeństwa procesowego. Na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat Pan Ryszard Sauk specjalizował się w zagadnieniach związanych z bezpieczeństwem procesowym, funkcjonalnym oraz szeroko rozumianymi metodami analizy i oceny ryzyka w systemach przemysłowych, w obszarze tym posiada ogromne doświadczenie praktyczne oraz głęboką wiedzę teoretyczną. W czasie wielu lat kariery zawodowej prowadził analizy najważniejszych i najbardziej skomplikowanych instalacji w kraju i zagranicą, jest autorem publikacji naukowych oraz referatów z zakresu bezpieczeństwa procesowego i funkcjonalnego prezentowanych w czasopismach krajowych i zagranicznych oraz sympozjach (m.in. Stany Zjednoczone, Arabia Saudyjska, Zjednoczone Emiraty Arabskie), jego prace naukowe cytowane są w zagranicznych pracach naukowych. Od 2016 roku Pan Ryszard Sauk jest recenzentem „Journal of Loss Prevention in the Process Industries” – jednego z najbardziej prestiżowych czasopism naukowych z obszaru bezpieczeństwa procesowego. Obecnie Pan Sauk pełni funkcję eksperta ds. Oceny Zgodności w Szczecińskim Oddziale UDT.
Grzegorz Semerjak
Dyrektor Technologii i Rozwoju, ORLEN Południe

Grzegorz Semerjak
Dyrektor Technologii i Rozwoju, ORLEN Południe
Grzegorz Semerjak, Manager pokolenia X i Y z mocnym background'em inżynieryjnym, potrafiący płynnie zarządzać zmianą w przedsiębiorstwie. Bogate doświadczenie w planowaniu kierunków rozwoju na poziomie strategicznym przedsiębiorstwa, budowaniu strategii produktowej firmy, zarządzaniu projektami technicznymi, inwestycyjnymi i sprzedażowymi.
W roku 2006 ukończył studia prowadzone na Wydziale Inżynierii i Technologii Chemicznej Politechniki Krakowskiej. W roku 2009 ukończył studia podyplomowe z zakresu zarządzania odpadami i substancjami niebezpiecznymi, a w roku 2014 z obszaru zarządzania projektami.
W roku 2019 ukończył studia MBA realizowane w Wyższej Szkole Bankowej w Chorzowie. W latach 2019-2021 ukończył studia Executive MBA w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej. Obecnie jest Dyrektorem ds. Technologii i Rozwoju ORLEN Południe S.A., a także Członkiem Rady Nadzorczej Konsorcjum Olejów Przepracowanych – Organizacji Odzysku Opakowań i Olejów SA. w Jedliczu oraz Członkiem Rad Nadzorczych Biogazowni wchodzących w skład GK ORLEN Południe S.A. Od 2022 roku został również Członkiem Komisji Rewizyjnej Polskiej Izby Przemysłu Chemicznego oraz Członkiem Zarządu Śląsko-Małopolskiej Doliny Wodorowej.
Seung Dong Lee
Prezes Zarządu, Hyundai Engineering Poland

Seung Dong Lee
Prezes Zarządu, Hyundai Engineering Poland
Obecnie dyrektor największego petrochemicznego projektu w Europie tj. budowy kompleksu Olefin III dla PKN Orlen. Z Hyundai'em związany od ponad 29 lat w trakcie, których wspinał się po szczeblach kariery. Swoje doświadczenie zdobywał podczas licznych międzynarodowych projektów m.in. w Arabii Saudyjskiej, Uzbekistanie, Turkmenistanie, Malezji oraz Korei Płd.
Mirosław Skowron
Prezes Zarządu, PERN

Mirosław Skowron
Prezes Zarządu, PERN
Ekspert z wieloletnim doświadczeniem w branży energetycznej, budowlanej i górniczej. Posiada doświadczenie w tworzeniu strategii i transformacji organizacji, zarządzania projektami i ryzykiem, przez wiele lat związany z energetycznymi projektami.
Absolwent Politechniki Wrocławskiej, studiów MBA na Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, posiada również dyplom MBA Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menadżerów. Ukończył także Stanford Business School oraz kurs Strategic Leadership Academy na ICAN Institute, organizowany przez Harvard Business Review.
W okresie 2018-2023 był Członkiem Zarządu CIECH S.A., odpowiedzialnym m.in. za kwestie związane z produkcją, energetyką i utrzymaniem ruchu.
Wcześniej pełnił funkcję prezesa m.in. Przedsiębiorstwa Budowy Kopalń S.A. w ramach Grupy KGHM, Polimex-Energetyka Sp. z o.o., Energa Elektrownie Ostrołęka S.A. i Energa Invest S.A., a także PGE Elektrownia Opole S.A.
Marek Strymer
Dyrektor ds. sprzedaży i marketingu, Automatyka Procesowa, ABB Polska

Marek Strymer
Dyrektor ds. sprzedaży i marketingu, Automatyka Procesowa, ABB Polska
Marek Strymer odpowiada za realizację globalnej strategii ABB w zakresie sprzedaży i marketingu rozwiązań zapewniających bezpieczeństwo, efektywność oraz niezawodność w sektorze energetyki, chemii oraz przerobu paliw, transportu i magazynowania ropy i gazu na terenie Polski.
Od ponad 25 lat związany z ABB w zakresie realizacji oraz sprzedaży krajowych oraz zagranicznych projektów dotyczących branży energetycznej. Absolwent Wydziału Elektrycznego Politechniki Wrocławskiej, którą ukończył w 1995 roku.
Żaneta Urbaniak
Starszy Prawnik, Adwokat, Kancelaria Sołtysiński Kawecki & Szlęzak

Żaneta Urbaniak
Starszy Prawnik, Adwokat, Kancelaria Sołtysiński Kawecki & Szlęzak
Specjalizuje się w prawie zamówień publicznych. Doradza wykonawcom oraz zamawiającym w postępowaniach o udzielenie zamówień publicznych na roboty budowlane, usługi i dostawy, w tym również współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej. Ponadto reprezentuje strony postępowania o udzielenie zamówień publicznych przed Krajową Izbą Odwoławczą.
Specializes in public procurement law and advising contractors and contracting authorities on public procurement procedures for construction works, services and supplies, including those co-financed by the European Union. Furthermore, she represents parties in public procurement proceedings before the National Board of Appeal.
Szymon Walkowski
Dyrektor ds. Efektywności Energetycznej, Rafineria Gdańska

Szymon Walkowski
Dyrektor ds. Efektywności Energetycznej, Rafineria Gdańska
Absolwent Politechniki Gdańskiej od 14 lat pracujący w branży energetycznej, a od 10 lat na stanowiskach menadżerskich. W latach 2010-2013 pracował w Grupie TAURON, następnie przez 7 lat związanych branżą ciepłowniczą: do 2017 pracował w Gdańskiem Przedsiębiorstwie Energetyki Cieplnej, gdzie zajmował stanowiska kierownicze, a do 2019 Dyrektor Rozwoju z ENGIE EC Słupsk. Od 2019 Szef Biura Efektywności Energetycznej w Grupie LOTOS a od 2022 Dyrektor ds. Efektywności w Rafinerii Gdańskiej – jednej z najefektywniejszych i najnowocześniejszych rafinerii processingowych w Europie Środkowo-Wschodniej.
Józef Węgrecki
Członek Zarządu ds. Operacyjnych, PKN ORLEN

Józef Węgrecki
Członek Zarządu ds. Operacyjnych, PKN ORLEN
Członek Zarządu PKN ORLEN S.A. od 23 marca 2018 roku. W okresie od 5 lutego do 23 marca 2018 roku był Członkiem Rady Nadzorczej delegowanym do czasowego wykonywania czynności Członka Zarządu ds. Inwestycji i Zakupów PKN ORLEN.
Jest absolwentem Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie – Wydział Maszyn Górniczo-Hutniczych.
Posiada uprawnienia do zasiadania w radach nadzorczych spółek Skarbu Państwa.
W latach 1978-1990 pracował w Zakładzie Remontowym Energetyki Kraków, gdzie pełnił funkcję Dyrektora ds. Technicznych (Członka Zarządu). Następnie w latach 1990-1993 w Spółce Pracowniczej REMAK Opole na stanowisku Wiceprezesa spółki. Od kwietnia 1993 do czerwca 2017 pełnił funkcję Prezesa, Członka Zarządu Spółki REMAK – KRAK Sp. z o.o.
W 2017 roku został mianowany Wiceprezesem Zarządu w spółce ENERGA Wytwarzanie S.A., gdzie odpowiadał za zarządzanie w zakresie eksploatacji turbin wodnych, wiatrowych, farm fotowoltaicznych, kogenerację, elektrownie węglowe oraz działalność w zakresie innowacji, pozyskiwania dla spółki aktywów ciepłowniczych i wyznaczania kierunków rozwoju.
Od 5 lutego 2018 roku delegowany do czasowego wykonywania czynności Członka Zarządu ds. Inwestycji i Zakupów w PKN ORLEN S.A., po czym w kwietniu został powołany na Członka Zarządu ds. Operacyjnych.
Interesuje się monitorowaniem i analizą najnowszych rozwiązań technicznych w zakresie energetyki – alternatywnymi źródłami energii i możliwościami ich wdrażania w przemyśle.
Jest odznaczony: Galicyjską Wielką Nagrodą Budownictwa za wkład w rozwój budownictwa; Odznaką Honorową za zasługi dla budownictwa; Złotym Medalem za długoletnią służbę; Odznaką Honoris Gratia – za działalność charytatywno-społeczną.
Łukasz Wieczorek
Heavy Industry Sales Manager, ABB

Łukasz Wieczorek
Heavy Industry Sales Manager, ABB
Łukasz Wieczorek jest odpowiedzialny za wdrażanie i realizację strategii sprzedaży rozwiązań dedykowanych dla przemysłu ciężkiego Biznesu Systemów Napędowych ABB w Polsce. Wraz ze swoim zespołem pomaga klientom w optymalizacji zużycia energii w układach napędowych w różnych branżach, od przemysłu energetycznego, poprzez sektor naftowy i gazowniczy, papierniczy, cementowy i wydobywczy.
Jest absolwentem Politechniki Warszawskiej, Wydziału Mechatroniki który ukończył z tytułem mgr inż. Z branżą przemysłową oraz szeroko rozumianą automatyką przemysłową związany jest od roku 2011, piastując różne stanowiska w sprzedaży i marketingu w Polsce oraz za granicą (Francja, Austria, Niemcy, Słowacja).
Maciej Wroński
Prezes, Związek Pracodawców Transport i Logistyka Polska

Maciej Wroński
Prezes, Związek Pracodawców Transport i Logistyka Polska
Prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie Warszawskim. W swojej karierze zawodowej pracował jako: rzemieślnik, przedsiębiorca, urzędnik w Ministerstwie Transportu i Gospodarki Morskiej, Krajowy Konsultant w Krajowej Radzie Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego na kontrakcie Międzynarodowego Banku Odbudowy i Rozwoju, p.o. dyrektora Departamentu Transportu Drogowego i następnie dyrektor Departamentu Dróg i Transportu Drogowego w Ministerstwie Transportu, dyrektor ds. legislacyjno-prawnych w Zrzeszeniu Międzynarodowych Przewoźników Drogowych, członek i następnie przewodniczący Rady Nadzorczej CK Hartwig S.A. prezes Towarzystwa Edukacyjnego „e-wszechica.pl”, dyrektor Biura Prawnego w Ogólnopolskim Związku Pracodawców Transportu Drogowego i do dzisiaj prezes Związku Pracodawców „Transport i Logistyka Polska”. Aktywnie uczestniczył przez 17 lat, jako ekspert strony rządowej, w pracach komisji sejmowych i senackich związanych z transportem i ruchem drogowym, bezpieczeństwem ruchu drogowego, drogownictwem oraz reformą administracji publicznej w zakresie zadań związanych z komunikacją i drogami. W 2020 roku zajął 32 miejsce w rankingu “Gazety Prawnej” najbardziej wpływowych prawników w Polsce. Odznaczony Srebrnym Krzyżem Zasługi oraz odznaką honorową „Zasłużony Dla Transportu RP”.
dr Łukasz Wyszomirski
Partner, adwokat, Kancelaria Sołtysiński Kawecki & Szlęzak

dr Łukasz Wyszomirski
Partner, adwokat, Kancelaria Sołtysiński Kawecki & Szlęzak
Wspiera klientów w przygotowaniu i realizacji złożonych projektów infrastrukturalnych, przede wszystkim z branży energetycznej, ze szczególnym uwzględnieniem morskiej energetyki wiatrowej, oraz przy transakcjach przejęcia takich projektów. Doradza na wszystkich etapach procesu inwestycyjnego: pozyskiwania nieruchomości, uzyskiwania pozwoleń i zawierania umów (EPC, dostawy technologii, O&M). Doradza również w sprawach z zakresu ochrony środowiska i gospodarki odpadami. Reprezentuje klientów w sporach w tym zakresie przed organami administracji i sądami administracyjnymi. Autor publikacji z zakresu prawa administracyjnego, współautor wiodącego komentarza do Kodeksu postępowania administracyjnego.
Supports clients in preparing and implementing complex infrastructure projects, primarily in the energy sector, with a particular focus on offshore wind energy and in the acquisition of such projects. He advises at all stages of the investment process, i.e. real estate acquisition, permitting, and contracting (EPC, technology supply, and O&M). He also advises on environmental and waste management matters. He represents clients in disputes in this area before administrative authorities and administrative courts. He has authored publications on administrative law, and co-authored a leading commentary on the Code of Administrative Procedure.
Artur Zabielski
Client Partner – Manufacturing, Atos Polska

Artur Zabielski
Client Partner – Manufacturing, Atos Polska
28 lat doświadczenia zawodowego w obszarze automatyki procesowej, zaawansowanych systemów sterowania, bezpieczeństwa informatycznego OT, usług „digital workplace”. Przed Atosem w takich firmach jak ABB (od inżyniera systemowego poprzez kierownika projektów po funkcje sprzedażowe) i Honeywell (dedykowane funkcje sprzedażowe dla kluczowych klientów przemysłu rafineryjnego i petrochemicznego).
Doświadczenie w sprzedaży rozproszonych systemów sterowania i zabezpieczeń, rozwiązań „Advance Process Control”, cyberbezpieczeństwa OT, symulatorów procesowych, trenażerów VR dla aparatowych, obchodowych i operatorów instalacji produkcyjnych, kontraktów utrzymaniowych, a obecnie szeroko rozumianego „outsourcing’u” IT.
Absolwent Politechniki Warszawskiej na Wydziale Elektroniki oraz absolwent SGH na kierunku Zarządzanie i Marketing.
dr inż. Anna Zalewska
Advocacy Manager, BASF Polska

dr inż. Anna Zalewska
Advocacy Manager, BASF Polska
Wykładowca gospodarki cyrkularnej na Kierunku MBA ESG Uczeni Łazarskiego oraz na kierunku Prawo Ochrony Środowiska studiów podyplomowych Uczelni Łazarskiego.
Od 2017 roku Senior Ekspert w Polskiej Izbie Przemysłu Chemicznego. W pionie Rzecznictwa i Legislacji specjalizowała się w zagadnieniach z zakresu gospodarki obiegu zamkniętego, zarządzania i klasyfikacji substancji i mieszanin chemicznych (REACH, CLP, Strategia CSS), szeroko pojętego bezpieczeństwa, a także regulacji związanych z ochroną pozycji konkurencyjnej przemysłu chemicznego, edukacją i kształceniem, badaniami i innowacjami, wsparciem obszaru ochrony środowiska. Była koordynatorem Komisji Bezpieczeństwa i Techniki PIPC, Komisji Badań i Innowacji PIPC oraz Forum ds. Klasyfikacji i Forum ds. Ochrony Przeciwpożarowej PIPC.
Wcześniejsze doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. w Wojskowym Instytucie Chemii i Radiometrii pracując na stanowisku Adiunkta jako specjalista w zakresie śladowej analizy substancji chemicznych metodą różnicowej spektrometrii ruchliwości jonów. Absolwentka Wydziału Chemicznego Politechniki Warszawskiej, doktor nauk chemicznych z zakresu Technologii Materiałów Wysokoenergetycznych i Bezpieczeństwa Procesów Chemicznych. Specjalizowała się w zakresie wykrywania i analizy śladowych ilości substancji chemicznych. Brała udział w wielu konferencjach naukowych i branżowych. Autor licznych publikacji związanych z branżą chemiczną.
Od czerwca 2023 Advocacy Manager w BASF Polska odpowiedzialna za monitoring procesów legislacyjnych, współpracę z organizacjami branżowymi oraz administracją, a także z instytucjami europejskimi.
dr inż. Tomasz Zieliński
Prezes Zarządu, Polska Izba Przemysłu Chemicznego

dr inż. Tomasz Zieliński
Prezes Zarządu, Polska Izba Przemysłu Chemicznego
Od czerwca 2013 stoi na czele najważniejszej instytucji reprezentującej sektor chemiczny w Polsce na forum krajowym i międzynarodowym.
Ekspert sektora chemicznego z wieloletnim stażem pracy na stanowiskach menadżerskich. Doświadczenie zawodowe budował m.in. w najważniejszych spółkach sektora chemicznego i petrochemicznego w Polsce i Europie Środkowej oraz w sektorze doradczym. Od kilkunastu lat reprezentuje interesy krajowego przemysłu chemicznego w kraju i za granicą oraz zasiada w radach licznych krajowych i międzynarodowych organizacji biznesowych i przemysłowych.
Obecnie jest członkiem National Association Board (NAB) w Europejskiej Radzie Przemysłu Chemicznego (CEFIC), gdzie reprezentuje 7 krajów w Klastrze Europy Centralnej (Polski, Słowacji, Węgier, Republiki Czeskiej, Rumunii, Bułgarii Chorwacji). Zasiada w Zarządzie European Chemical Employers Group (ECEG), a także Advisory Board, organizacji World Refining Association.
Jest również członkiem Prezydium Komitetu ds. Chemii w Polskiej Akademii Nauk, a także Prezydium Rady i Komitetu ds. Polityki Klimatyczno-Energetycznej w Krajowej Izbie Gospodarczej.
Członek rad nadzorczych przedsiębiorstw w kraju i zagranicą. Członek rad gospodarczych, programowych, naukowych i stowarzyszeń branżowych. Kawaler Honorowego Medalu
im. T. Sendzimira za szczególne zasługi dla ruchu innowacji w Polsce, wyróżniony Złotą Honorową Odznaką Federacji Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych NOT. Autor licznych publikacji naukowych i popularno-naukowych oraz wystąpień konferencyjnych.
Doktor nauk technicznych z zakresu technologii chemicznej. Absolwent Technologii Chemicznej na Wydziale Budownictwa, Mechaniki i Petrochemii w Płocku, Politechniki Warszawskiej oraz Podyplomowych Studiów Zarządzania Finansami i Marketingu na Politechnice Warszawskiej. Uzyskał ponadto tytuł Master of Business Administration programu PL i University of Illinois at Urbana Champion. Ukończył Strategic Business Management Program na Harvard University Extension School.
Szymon Domagalski
Radca ds. Regulacji, Pion Rzecznictwa i Legislacji, Polska Izba Przemysłu Chemicznego

Szymon Domagalski
Radca ds. Regulacji, Pion Rzecznictwa i Legislacji, Polska Izba Przemysłu Chemicznego
W czerwcu 2023 zasilił szeregi Polskiej Izby Przemysłu Chemicznego dołączając do Pionu Rzecznictwa i Legislacji, w charakterze Radcy ds. Regulacji.
Posiada piętnastoletnie międzynarodowe doświadczenie w zakresie analiz, rzecznictwa i tworzenia legislacji chemicznej, zdobyte podczas reprezentowania Polski, Europy Środkowo Wschodniej i Unii Europejskiej, na licznych forach międzynarodowych. Przekrojowe doświadczenie w dziedzinie prawodawstwa chemicznego zdobył, pracując w trzech różnych Departamentach Biura do spraw Substancji Chemicznych, oraz jako przedstawiciel Polski w Grupach Roboczych: Rady UE ds. Międzynarodowych Aspektów Ochrony Środowiska, Komisji Europejskiej, Agencji Chemikaliów (ECHA), Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) oraz Konferencjach Stron Konwencji bazylejskiej, rotterdamskiej, sztokcholmskiej i Minamata.
Od 2013 roku koordynował pracę krajów Europy Środkowo Wschodniej, a od 2015 pełnił rolę wiceprezydenta organu zarządzającego Strategicznego Podejścia do Międzynarodowego Zarządzania Chemikaliami (SAICM), największego wielosektorowego globalnego porozumienia w zakresie zarządzania chemikaliami i odpadami, zrzeszającego wszystkie kraje członkowskie ONZ oraz liczne organizacje w tym UNEP, WHO, ILO, FAO,UNDP, UNITAR, OECD oraz Bank Światowy.
Był członkiem grup sterujących przygotowujących raporty zlecone przez Zgromadzenia Środowiskowego ONZ (Global Chemical Outlook), w celu uświadomienia decydentom politycznym kluczowej roli właściwego zarządzania chemikaliami i odpadami w zrównoważonym rozwoju.
Jako członek grup eksperckich WHO, UNEP i Europejskiej Agencji Chemikaliów, odpowiedzialny za przygotowanie wielu wytycznych i publikacji, między innymi dotyczących Rozwoju Prawnych i Instytucjonalnych Infrastruktur oraz Środków do Odzyskiwania Kosztów Narodowej Administracji dla Właściwego Zarządzania Chemikaliami (LIRA); strategicznego dokumentu WHO "Mapa Drogowa dla Chemikaliów", publikacji WHO dotyczącej podejść do tworzenia krajowych rejestrów chemicznych oraz wytycznych ECHA dotyczących Komunikacji w Zakresie Ryzyka.
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego oraz Studiów podyplomowych z zarządzania chemikaliami, wykładowca Politechniki Krakowskiej, trener i konsultant w projektach budowania krajowego potencjału w zakresie zarządzania chemikaliami w krajach Europy Środkowo Wschodniej i Azji.
Pasjonat wzornictwa i gospodarki w obiegu zamkniętym, w wolnych chwilach lubi dawać rzeczom drugie życie.
Marcin Flakiewicz
Dyrektor Biura Bezpieczeństwa Procesowego, PKN ORLEN

Marcin Flakiewicz
Dyrektor Biura Bezpieczeństwa Procesowego, PKN ORLEN
Absolwent Technologii Chemicznej na Wydziale Budownictwa, Mechaniki i Petrochemii w Płocku, Politechniki Warszawskiej oraz Podyplomowych Studiów Zarządzania Finansami i Marketingu na Politechnice Warszawskiej. Uzyskał ponadto tytuł Master of Business Administrator uprawniający do zasiadania w radach nadzorczych spółek Skarbu Państwa.
Ukończył studia podyplomowe na Wydziale Nauk Ekonomicznych SGGW w Warszawie z zakresu Zarządzania BHP w przedsiębiorstwie.
Członek stowarzyszeń branżowych w tym Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Przemysłu Chemicznego oraz Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Pożarnictwa.
Od początku swojej kariery zawodowej związany z przemysłem chemicznym. Od ponad dwudziestu lat w sektorze rafineryjno – petrochemicznym.
Obecnie jest dyrektorem Biura Bezpieczeństwa Procesowego w PKN ORLEN S.A.
Kamila Król
Podsekretarz stanu, Ministerstwo Rozwoju i Technologii

Kamila Król
Podsekretarz stanu, Ministerstwo Rozwoju i Technologii
Kamila Elżbieta Król od 2020 r. pracowała w Ministerstwie Rozwoju i Technologii, w Departamencie Gospodarki Cyfrowej – Wydział Polityki Cyfrowej i Informacji. W departamencie odpowiadała za zarządzanie projektami i produktami projektów, przede wszystkim w zakresie koordynacji funkcjonowania Centrum Pomocy Przedsiębiorcy (CPP), a także zarządzanie projektami w zakresie dotyczącym edukacji i komunikacji oraz rozwoju e-usługi e-płatności.
Pracowała w Departamencie Jednostek Nadzorowanych i Podległych oraz w Departamencie Dialogu i Partnerstwa Społecznego – w Wydziale Rzemiosła.
Zajmowała się organizowaniem i zarządzaniem systemu wsparcia realizacji projektów dotyczących rozwoju rzemiosła i usług regionalnych oraz projektów dotyczących rozwoju szkolnictwa zawodowego. Odpowiadała za obsługę procesu legislacyjnego, monitorowanie stanu prawnego i orzecznictwa oraz standardów, rekomendacji, wytycznych i opinii dotyczących rzemiosła oraz systemu kształcenia zawodowego. Do jej obowiązków należała także realizacja zadań z zakresu projektów Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa 2014-2020 współfinansowanych z Unii Europejskiej.
Od 2018 r. pracowała w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, w Biurze Prezesa Rady Ministrów. Odpowiadała za obsługę wniosków dotyczących przyznawania środków finansowych z rezerwy ogólnej budżetu państwa (m.in. analizę i opiniowanie wniosków). Brała udział w posiedzeniach stałego Zespołu ds. rozpatrywania ofert realizacji zadań publicznych.
Odpowiadała za obsługę merytoryczną Stałego Komitetu Rady Ministrów oraz Rady Ministrów, a także ekspercką obsługę Ministra – członka Rady Ministrów, Przewodniczącego SKRM oraz Kierownictwa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów w zakresie członkostwa RP w UE, spraw zagranicznych (w tym analizowanie i opiniowanie projektów aktów normatywnych).
Kamila Elżbieta Król urodziła się 28 kwietnia 1992 r. w Warszawie. Jest absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie w 2017 r. uzyskała tytuł magistra prawa finansowego i skarbowości. Posiada licencjat ze specjalizacją samorząd terytorialny i polityka regionalna (2012-2015 Uniwersytet Warszawski) oraz licencjat z europeistyki (2011-2014 Uniwersytet Warszawski).
Kamila Król mówi w języku angielskim, francuskim i hiszpańskim.
Magdalena Dziczek
Dyrektor Biura Zarządu, Związek Pracodawców Przemysłu Opakowań i Produktów w Opakowaniach EKO-PAK

Magdalena Dziczek
Dyrektor Biura Zarządu, Związek Pracodawców Przemysłu Opakowań i Produktów w Opakowaniach EKO-PAK
Magdalena Dziczek – absolwentka Zarządzania Strategicznego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz skandynawistyki na Uniwersytecie SWPS. Doktorantka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Od 2010 roku zajmuje się gospodarką odpadami. Reprezentowała Krajową Izbę Gospodarki Odpadami w Brukseli oraz współpracowała z Municipal Waste Europe. Dzięki tej współpracy aktywnie zaangażowała się w tworzenie założeń Pakietu Gospodarki o Obiegu Zamkniętym. Reprezentowała MPO w Warszawa Sp. z o.o. na stanowisku Dyrektora Działu Strategii. Obecnie reprezentuje Związek Pracodawców Przemysłu Opakowań i Peroduktów w Opakowaniach EKO-PAK, pełniąc funkcję członka zarządu i dyrektora Biura. Zaangażowana w prace EUROPEN, dzięki któremu aktywnie uczestniczy w tworzeniu unijnych regulacji odpadowych i opakowaniowych. Wspólnie z Nestle Polska i Pepsico Polska realizuje projekt ReFlex dedykowany sortowaniu i recyklingowi elastycznych odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych. Twórczyni aplikacji Sorteusz, dedykowanej edukacji w zakresie selektywnej zbiórki odpadów komunalnych i budowaniu właściwych postaw ekologicznych. W swojej pracy i badaniach naukowych koncentruje się na doskonaleniu systemu gospodarki odpadami w Polsce, szczególnie w kontekście budowania Gospodarki o Obiegu Zamkniętym.
Magdalena Dziczek – graduated in Strategic Managment from Warsaw School of Economics and Scandinavian studies from SWPS University. PhD student at the Warsaw School of Economics. Since 2010 have been involved in waste management issues. She was representing National Chamber of Waste Management in Brussels and cooperated with Municipal Waste Europe. Thanks to this cooperation she was actively involved in establishing pronciples of Circular Economy Package. She used to represent MPO in Warsaw Ltd. On the position Chief Strategy Officer. Now she represents the EKO-PAK Packaging Industry Union of Employers as member of the board and secretary general. Involved in the work of EUROPEN, thanks to which she actively participates in the creation of EU waste and packaging regulations. Togehter with Nestle Polska and Pepsico Polska, she has been implementing the ReFlex project dedicated sorting and recycling of flexible plastic packaging waste. She created an application named Sorteusz. She focuses at her work and scientific research on improving waste management system in Poland, especially in the perspective of Circular Economy.
dr Sylwia Pawlak
Dyrektor ds. Innowacji, Biuro Badań i Rozwoju Energetyki, PKN ORLEN

dr Sylwia Pawlak
Dyrektor ds. Innowacji, Biuro Badań i Rozwoju Energetyki, PKN ORLEN
Absolwentka Wydziału Fizyki i Informatyki Stosowanej Akademii Górniczo-Hutnicze. Studium doktoranckie ukończyła w Instytucie Metalurgii i Inżynierii Materiałowej Polskiej Akademii Nauk i tam też rozpoczęła swoją karierę zawodową. Następnie pracowała we Wrocławskim Centrum Badań EIT+ i kolejno w ENERGA SA, gdzie rozwijała obszar R&D w energetyce. Od 2019 r. dyrektor ds. innowacji w Grupie LOTOS S.A. odpowiedzialny za obszary: innowacji, pozyskiwania funduszy na innowację oraz własności intelektualnej. Obecnie Dyrektor Biura Badań i Rozwoju Energetyki Niskoemisyjnej PKN ORLEN S.A. Od 2021 r. Prezes Zarządu Spółki LOTOS Green H2, w ramach której realizowane są projekty inwestycyjne z obszaru wodoru. Posiada doświadczenie w realizacji projektów innowacyjnych oraz inwestycyjnych.